Șoferii de vehicule de peste 3.5 tone, fie că sunt localnici sau doar tranzitează țara, sunt obligați să lipească un autocolant pe parbriz. Este vorba despre autocolantul „Angles Morts”. Acest autocolant are rolul de a atrage atenția asupra unghiului mort. Autocolantul este ușor de găsit, fiind disponibil la benzinăriile de lângă graniță. Legislația prevede că pe partea șoferului și a pasagerului, autocolantele trebuie plasate în primii 100 de centimetri de la fața vehiculului, la o înălțime de 90 până la 150 de centimetri deasupra solului. În partea din spate, autocolantul trebuie să fie, de asemenea, amplasat la aceeași înălțime, potrivit bzi.ro.
Citește și: Alertă MAE pentru românii care merg în Bulgaria. Mașinile vor fi dezinfectate la graniță. Cât este taxa
Și Germania are reguli asemănătoare pentru anumiți șoferi. În special în sezonul estival, autoritățile germane au introdus reguli stricte privind circulația camioanelor. Conducerea camioanelor este interzisă în zilele de duminică și sărbători pe întregul sistem rutier între orele 00:00 și 22:00, pe tot parcursul anului. În plus, între 1 iulie și 31 august, această interdicție se extinde și asupra anumitor autostrăzi și drumuri federale în zilele de sâmbătă, între orele 7:00 și 20:00. Regulile se aplică camioanelor cu o greutate totală admisă care depășește 7,5 tone, inclusiv celor care tractează remorci, indiferent de greutatea acestora. Șoferii care încalcă aceste reguli riscă amenzi drastice.
Din această vară, toate vehiculele noi trebuie să fie echipate cu o multitudine de sisteme de siguranță, pentru a respecta normele Uniunii Europene. Mașinile trebuie să fie echipate cu:
– Sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri
– Interfața care permite instalarea dispozitivelor antidemaraj cu etilotest
– Sistemul de avertizare a neatenției și stării de oboseală
– Sistemul avansat de frânare de urgență
– Sistemul de avertizare pentru oprirea de urgență
– Sistem de avertizare la mersul înapoi
– Sistemul de asistență la menținerea benzii
Sistemul de avertizare care notifică șoferul în cazul în care depășește limita de viteză va deveni obligatoriu pentru orice mașină nouă vândută în Uniunea Europeană. Multe dintre mașinile disponibile în prezent pe piață sunt deja echipate cu acest sistem Intelligent Speed Assistance (ISA).