„Prima lansare a unui automobil electric va fi viitoarea generație Sandero, vorbim despre 2028 – 2029, iar discuția este cum vom electrifica aceast automobil atunci când va veni. Următoarea lansare va fi, probabil, următoarea generație Duster/Bigster, care va fi în 2032 – 2033”, a spus Denis le Vot, dezvăluind programul de lansări electrice ale Dacia, în următorul deceniu.
Executivul Dacia a explicat faptul că marca românească, mulțumită includerii sale într-o companie care produce cele mai bune mașini electrice din Europa, va beneficia de componente de top:
„Sunt fericit că avem timp, pentru că vom lua de pe rafturile celei mai bune companii cu mașini electrice din Europa, dacă nu din lume (n.r. Renault), de unde vom putea lua ingredientele pentru rețeta noastră, și atunci vom apăsa butonul electrificării următoarei generații Sandero când va veni momentul,” a adăugat Denis le Vot
La rândul său, președintele Jean Dominique Senard a confirmat faptul că Dacia va putea beneficia de avantajul de a face parte din grupul Renault.
„Dacia este într-o situație mai bună în grup. Nu va fi obligată să riște să investească în tehnologia corectă, pentru că ea este acolo”.
Denis le Vot a mai vorbit despre situația din prezent, în care Dacia a ajuns deja să depășească media industriei auto din punct de vedere al vânzărilor de vehicule electrice.
„Dacia vinde astăzi, la ora la care vorbim, 12% automobile pur electrice, ceea ce este mai mult decât piața. Spuneți oamenilor că Dacia este la fel de electrică precum este piața”
Executivul mărcii românești a vorbit și despre uzinele în care vor fi asamblate viitoarele automobile electrice.
„Primul model electric va fi produs în Maroc, Sandero, apoi următorul va fi aici”, a zis Denis le Vot referindu-se, în al doilea caz, la uzina de la Mioveni.
Șeful Dacia a explicat însă că principalele criterii sunt cele legate de profitabilitate.
„Primul va fi cel care va putea face mai mulți bani și o cotă de piață mai mare și va fi mai profitabil”.
Asta înseamnă că versiunea Stepway a lui Sandero va fi primul automobil electric fabricat la Mioveni, acesta fiind urmat, câțiva ani mai târziu, de Duster 4 și Bigster 2, comentează Profit.ro.
Până la lansarea primelor automobile electrice fabricate în România, Dacia se pregătește însă să lanseze primul său motor hibrid, care este dezvoltat din propulsorul E-Tech care echipează Renault Clio. Acesta va avea 140 CP și va fi bazat pe un motor termic de 1.6 litri și pe două motoare electrice.
Denis le Vot a dezvăluit că acest motor va fi asamblat la Mioveni, de Uzina Mecanică, „peste câteva luni”, în momentul în care va începe producția lui Jogger Hybrid.