Noul consilier personal de carieră îi va ajuta pe candidați să se orienteze mai bine profesional, să-şi completeze CV-urile sau să-şi rafineze căutările pe Bestjobs.
Totodată, potențialii candidați pot primi sfaturi utile de la coach-ul AI astfel încât să fie mai bine pregătiţi pentru interviu.
„Amplificăm folosirea AI prin integrarea şi antrenarea unui career coach 100% digital, care foloseşte Inteligenţa Artificială pentru a oferi candidaţilor sfaturi valoroase şi personalizate despre cum să-şi îmbunătăţească prezenţa pe platformă sau cum să devină mai atractivi pentru angajatori, pornind de la scrierea CV-ului şi până la participarea la interviu”, spune Andrei Frunză, CEO Bestjobs, potrivit bestjobs.eu
Peste 60% dintre participanţii la un sondaj realizat recent de Bestjobs au convigerea că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, 22% sunt de părere că inteligența artificială va ajuta la eficientizarea anumitor sarcini la job şi doar 18% rămân sceptici.
Dintre participanţii la sondaj care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alţi 27% pentru a genera texte şi articole, 35% pentru informaţii de cultură generală, 7% pentru template-uri şi răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceştia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obţinerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenţie atunci când aplică la un job nou.
La rândul lor, și recrutorii apelează la serviciile AI. Mai mult de două treimi dintre aceștia recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare şi tot atâţia spun că au început să urmărească la candidaţi abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea, recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunţurilor de angajare, pentru selecţia cât mai eficientă a candidaţilor potriviţi pe baza CV-urilor primite şi pentru crearea conţinutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei.
„În ultimii ani, piaţa muncii a fost de partea candidaţilor, aceştia fiind în multe domenii insuficienţi în raport cu joburile disponibile. Acest lucru a însemnat un volum de muncă mult mai mare pentru angajatori, care erau într-o constantă căutare de candidaţi potriviţi. Bestjobs a creat un algoritm care să sprijine recrutorii în potrivirea mai rapidă a candidaţilor cu joburile active, pe baza informaţiilor din descriere. În plus, Bestjobs a integrat direct în platformă generarea inteligentă de conţinut pentru descrierile joburilor, recrutorii reuşind astfel să economisească 60% din timpul dedicat publicării unui anunţ”, completează Andrei Frunză.
Career Coach-ul AI integrat de bestjobs este disponibil aici.