Consiliul Concurenței analizează în aceste momente tranzacția prin care retailerul francez Carrefour preia Romania Hypermarche S.A, adică compania care operează în țară lanțul de magazine Cora. Inițial, tranzacția a fost analizată de Comisia Europeană, informează economedia.ro.
Carrefour vrea să preia toate magazinele Cora din România. Inițial, tranzacția a fost analizată de Comisia Europeană, tocmai pentru că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări. În ciuda acestui fapt, pentru că piața din România este afectată de această operațiune, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul. Fondul European a aprobat solicitarea.
Citește și despre: Încep verificările în magazine! Marcel Ciolacu trimite Consiliul Concurenței să verifice dacă au scăzut prețurile la alimente. „Vom face o analiză comparativă”
Analiza tranzacției se va realiza la nivel național. Așadar, tranzacția trebuie autorizată de Consiliul Concurenței, care va evalua operațiunea și va stabili compatibilitatea cu un mediu concurențial normal. Instituția va emite o decizie în termenele prevăzute de lege. Carrefour Nederland B.V. este filiala olandeză a grupului Carrefour, adică a unuia dintre jucătorii de pe piața comercializării cu amănuntul de bunuri de consum.
Carrefour operează unități responsabile de toate formatele de vânzare cu amănuntul: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, magazine cash & carry și soft discount. Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, cel care se ocupă cu comerțul cu amănuntul.
El deține „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban” în România. Carrefour a anunțat în luna aprilie 2023 că vrea să preia toate magazinele Cora din România. A fost semnat un acord cu Grupul Louis Delhaize. Acordul vizează 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea a 2.400 de angajați.
„Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România, prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi transformate ulterior în magazine ale brandului Carrefour și adaptate formatelor sale”, spune compania.
Tranzacția este supusă aprobării de către autoritățile abilitate în domeniul concurențial. Se așteaptă a fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.
„Compania Carrefour este determinată să-și continue creșterea pe piața locală. Această achiziție demonstrează ambiția noastră de a deveni prima alegere a românilor în materie de retaileri, contribuind la rețeaua noastră cu două formate principale – hipermarketuri și magazine de proximitate.
Carrefour are încredere deplină în formatul de hipermarket și în rolul său strategic pentru prezența locală, el fiind sursa principală pentru misiunile de cumpărare săptămânale și de satisfacere a nevoilor de bază ale clienților noștri.
Prin acest proces vom adăuga 10 noi hipermarketuri pentru o acoperire națională cât mai bună. Sunt încântat de această realizare a businessului local și îmi propun să asigur o tranziție cât mai bună pentru toate părțile implicate – de la noii noștri colegi, furnizori sau viitori clienți”, declară Julien Munch, CEO-ul companiei.