Consiliul Județean Galați a demarat un proiect pentru modernizarea și extinderea DN25, cunoscut ca Drumul Morții, la patru benzi, pe o distanță de aproximativ 40 de kilometri. Această inițiativă vine ca răspuns la necesitatea de a îmbunătăți infrastructura rutieră din zonă, având în vedere că DN25 este cel mai circulat și aglomerat drum din județ, cu un trafic zilnic de aproximativ 6.000 de mașini, dintre care aproape 20% sunt camioane. Proiectul, în valoare totală de 1.522.200.000 de lei (TVA inclus), vizează modernizarea și extinderea acestui drum vital pentru comunitatea locală, transmite News.ro.
Președintele Consiliului Județean Galați, Costel Fotea, a subliniat importanța acestui proiect, evidențiind că extinderea DN25 la patru benzi este vitală pentru a facilita fluxul de trafic și pentru a crește siguranța rutieră. Astfel, prin modernizarea infrastructurii existente și construirea de noi poduri și pasaje de cale ferată, se urmărește atât îmbunătățirea condițiilor de circulație, cât și reducerea numărului de accidente pe acest traseu.
Te-ar putea interesa și: Sorin Grindeanu: Încep lucrările din România la drumul expres care leagă Europa de Nord de Europa de Sud
Proiectul care vizează extinderea DN25 este de o amploare remarcabilă, având în vedere că va implica modernizarea tuturor podurilor și pasajelor de cale ferată de-a lungul traseului, inclusiv a podului de la Piscu. În plus, vor fi construite noi poduri și pasaje de cale ferată, în imediata apropiere a celor existente, pentru a permite extinderea drumului la patru benzi în aceste zone. Montarea parapeților de delimitare a celor două sensuri de circulație pe întreaga lungime a drumului va contribui, de asemenea, la sporirea siguranței în trafic.
De asemenea, extinderea DN25 nu se va opri la Tudor Vladimirescu, așa cum era prevăzut inițial, ci va continua până la intersecția cu DN25A, drumul care duce către Nănești. Această decizie strategică va asigura conectivitatea optimă între Galați și viitoarea Autostradă Moldovei, contribuind la creșterea economică și dezvoltarea regională.
Un aspect crucial al acestui proiect îl reprezintă finanțarea, care va fi asigurată din fonduri europene, în cadrul Programului de Transport 2021-2027. Acest lucru demonstrează angajamentul autorităților locale și regionale în promovarea infrastructurii moderne și durabile, care să sprijine mobilitatea și dezvoltarea durabilă a comunității.
„Este o investiţie vitală pentru Galaţi, având în vedere ca DN25 este cel mai circulat şi cel mai aglomerat drum din judeţul nostru, cu un trafic de aproximativ 6.000 de maşini în 24 de ore pe anumite porţiuni, din care aproape 20% sunt camioane. De aceea, m-am implicat total şi am realizat un parteneriat cu CNAIR pentru a extinde acest drum la patru benzi.
Este un proiect uriaş, de peste 300 de milioane de euro, extrem de complex din punct de vedere tehnic, pentru că vom moderniza toate podurile şi pasajele de cale ferată de pe traseu, inclusiv podul de la Piscu.
Mai mult, vom construi poduri şi pasaje de cale ferată noi, în imediata apropiere a celor existente, pentru a putea extinde şi în aceste zone drumul la patru benzi. De asemenea, pentru a reduce numărul mare de accidente de pe acest drum, vom monta, pe toţi cei aproximativ 40 de kilometri, parapeţi de delimitare a celor două sensuri de circulaţie”, a adăugat preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi, Costel Fotea în ceea ce privește extinderea DN25