- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Consiliul Județean Prahova a prelungit termenul pentru reevaluarea ofertelor privind Centura Bușteni-Azuga. Noul termen: 9 aprilie 2024

13 Feb, 16:24 • Fundeanu Madalina
Consiliul Județean Prahova a prelungit cu 60 de zile termenul pentru reevaluarea ofertelor la contractul de 600 milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga. Noul termen oficial este 9 aprilie 2024.
Consiliul Județean Prahova a prelungit termenul pentru reevaluarea ofertelor privind Centura Bușteni-Azuga. Noul termen: 9 aprilie 2024

Consiliul Județean Prahova a prelungit cu 60 de zile termenul pentru reevaluarea ofertelor la contractul de 600 milioane lei pentru Centura Bușteni-Azuga pe DN 1. Noul termen oficial pentru redesemnarea câștigătorului este 9 aprilie 2024, relatează Economedia.

Centura Bușteni-Azuga: Consiliul Județean Prahova amână desemnarea câștigătorului contractului pentru 9 aprilie

CJ Prahova se află la a doua licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe Centura Bușteni-Azuga (10 km.) și la a doua desemnare a constructorului după ce contestația Ozaltin (Turcia) a fost admisă la CNSC, prin urmare contractul nu s-a semnat cu prahovenii de la Coni, constructor pe care ministrul Sorin Grindeanu l-a lăudat pentru progresul de pe Autostrada Moldovei A 7.

Noul termen pe care l-a comunicat CJ Prahova pentru reevaluarea ofertelor pentru Centura Bușteni-Azuga este 9 aprilie 2024, potrivit informării pe care a transmis-o marți, 13 februarie 2024, însă nu se exclude o prelungire a termenului.

Întrebat luni, despre situația proiectului Centura Bușteni-Azuga, care se desfășoară în cadrul parteneriatului CNAIR- CJ Prahova, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a spus că instituția condusă de liberalul Iulian Dumitrescu (rămâne sub control judiciar) trebuie să-și facă treaba pentru că Ministerul Transporturilor asigură finanțarea din fonduri europene :

„Mă aștept, dincolo de situația care este la Consiliul Județean Prahova cu care CNAIR are protocol, lucrări delegate, eu mă aștept ca lucrurile să meargă înainte. E o contestație pe Centura Bușteni-Azuga, sper să se clarifice, CNSC-ul, să se intre și acolo la lucrări, iar pe Comarnic să nu fie sincope indiferent de situația …inedită în care ne aflăm. Noi avem finanțare, Consiliul Județean să-și facă treaba”, a spus Grindeanu.

Citește și: Sorin Grindeanu: Încep lucrările din România la drumul expres care leagă Europa de Nord de Europa de Sud

Centura Bușteni-Azuga
Centura Bușteni-Azuga

Asocierea condusă de constructorul prahovean CONI care lucrează pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei a câștigat în decembrie 2023 licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe Centura Bușteni-Azuga, dar contractul de aproximativ 600 de milioane de lei nu poate fi semnat după decizia CNSC, potrivit documentelor. Ozaltin este constructorul care modernizează DN 6 Alexandria – Craiova și lucrează pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești. Coni și Ozaltin au concurat și la prima licitație pentru Centura Bușteni.

La a doua licitație lansată pentru Centura Bușteni-Azuga, CJ Prahova a primit oferte de la Coni (România), Itinera Spa (Italia) și Ozaltin (Turcia), iar după mai multe amânări a desemnat câștigătoare oferta Asocierii CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO “TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral – Pivden.

În contestația depusă la CNSC, Ozaltin acuză Consiliul Județean Prahova că i-a descalificat oferta și a derulat licitația cu evaluarea ofertei CONI netransparent. De asemenea, constructorul turc susține că oferta prahovenilor trebuie descalificată pentru că nu ar respecta condițiile de calificare/ experiență similară în proiectare, iar oferta financiară nu este corelată cu cea tehnică.

Centura Bușteni-Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni. Traseul propus pentru drumul de descărcare are o lungime totală de 9,434 km și este structurat astfel:

– Tronson I: km 0+000 (intersecţie cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Sinaia şi Poiana Ţapului – DN 1, km 127+600) – km 1+600, lungime 1,60 km (extravilan);

– Tronson II: km 1+630 (ieşire din DN 1, km 128+300 prin dreapta) – km 6+760 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta), lungime 5,13 km (intravilan Buşteni);

– Tronson III: începe la intersecţia cu breteaua de descărcare a autostrăzii A3 între Buşteni şi Azuga – DN 1, km 133+550 prin dreapta, lungime 0,52 km (extravilan);

– Tronson IV: km 7+250 (ieşire din DN 1, km 134+050 prin dreapta) – km 9+434 (intrare în DN 1, km 133+500 prin dreapta).

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Vezi și: CNAIR a lansat licitația studiului de fezabilitate necesar pentru modernizarea unui lot de pe DN 2 București-Urziceni

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Nu pune niciodată termostatul pentru centrala termică în acest loc. Acest obicei te va costa bani în plus la căldură
Nu pune niciodată termostatul pentru centrala termică în acest loc. Acest obicei te va costa bani ...
Ministrul Finanțelor: „În momentul de față nu iau în calcul nicio majorare de impozite și taxe”
Ministrul Finanțelor: „În momentul de față nu iau în calcul nicio majorare de impozite și taxe”
Tesla se confruntă cu scăderi ale livrărilor anuale, pe fondul cererii tot mai scăzute de mașini electrice
Tesla se confruntă cu scăderi ale livrărilor anuale, pe fondul cererii tot mai scăzute de mașini ...
Ce se întâmplă cu plafonarea prețurilor la energie și gaze după 1 aprilie 2025. Detalii de ultimă oră de la Ministerul Energiei
Ce se întâmplă cu plafonarea prețurilor la energie și gaze după 1 aprilie 2025. Detalii de ultimă ...
Prognoza meteo 4 ianuarie 2025. Se răcește vremea în țară și în Capitală
Prognoza meteo 4 ianuarie 2025. Se răcește vremea în țară și în Capitală
Ministrul Educației, Daniel David, nu susține introducerea de noi materii în școli: „Mi se pare o greșeală toată atitudinea din ultimii ani”
Ministrul Educației, Daniel David, nu susține introducerea de noi materii în școli: „Mi se ...
Cazurile de gripă din România au explodat. INS confirmă trei decese în doar o săptămână
Cazurile de gripă din România au explodat. INS confirmă trei decese în doar o săptămână
Cătălin Predoiu vrea schimbarea vârstei de pensionare a polițiștilor cât mai repede: „Este o lege proastă, o invitație la pensie”
Cătălin Predoiu vrea schimbarea vârstei de pensionare a polițiștilor cât mai repede: „Este ...
Util după mesele îmbelșugate de sărbători. Mihaela Bilic dezvăluie metoda-minune prin care slăbești până la 15 kilograme
Util după mesele îmbelșugate de sărbători. Mihaela Bilic dezvăluie metoda-minune prin care slăbești ...
Un copil român are IQ-ul lui Albert Einstein! ”Am început la școală, dar mă plictiseam”
Un copil român are IQ-ul lui Albert Einstein! ”Am început la școală, dar mă plictiseam”
Cât costă să închiriezi trenul de lux cu care s-au plimbat Ceaușescu și Băsescu. Prețul este uriaș!
Cât costă să închiriezi trenul de lux cu care s-au plimbat Ceaușescu și Băsescu. Prețul este uriaș!
Ofertă imbatabilă. O garsonieră din România a fost scoasă la vânzare cu prețul de 5.000 de euro!
Ofertă imbatabilă. O garsonieră din România a fost scoasă la vânzare cu prețul de 5.000 de euro!
Cât vor plăti, din aprilie, clienții Electrica Furnizare. Compania a anunțat noile tarife
Cât vor plăti, din aprilie, clienții Electrica Furnizare. Compania a anunțat noile tarife