Centura Bușteni – Azuga ar putea avea desemnat un câștigător în decursul zilei de 25 octombrie 2023 pentru execuția și proiectarea acestia. Consiliul Județean este așteptat să anunțe cine este câștigătorul contractului în valoare de aproximativ 600 de milioane lei. Data de 25 octombrie a fost stabilită de Consiliul Județean ca fiind termen limită pentru evaluările tehnice și financiare pentru cei trei constructori care au depus ofertele pentru realizarea șoselei cu o lungime de aproape 10 km în a doua licitație. La prima licitație au evnit oferte din partea Ozaltin din Turcia și Coni din România.
Centurile Comarnic și Bușteni și Drumul Județean pe Valea Doftanei sunt proiecte care ajută la fluidizarea traficului către Brașov, din cauza lipsei autostrăzilor. Proiectul Bușteni – Azuga va avea un tunel ce va măsura 90 de metri ca va traversa în mod oblic DN1 și Magistrala CFR București – Brașov,l dar ți un semitunel cu o lungime de 200 de metri. Durata contractului este de 36 de luni, finanarea fiind realizată prin intermediul Programul Transport 2021-2027, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru cele două Centuri în mai 2023.
Au fost depuse trei oferte pentru Centura Bușteni – Azuga:
1. Ofertant unic: Itinera Spa (constructorul Pasajului Popești-Leordeni)
2. Asociere: OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader),VISIO CONSTRUCTION WORKS (Constructorul primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești)
3. Asociere: CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO “TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral-Pivden (constructor pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei, lider fiind Trace – Bulgaria).
Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165;
subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.
Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h, potrivit Economedia.
A fost semnat și contractul pentru Centura Comarnic în data de 22 mai cu Asocierea Frasinul – Athenis
CNAIR aratat două licitații, ceea ce a provocat transferul Centurii Comarnic și Bușteni de la Ministerul Transportulurilor/Compania de Drumuri la Consiliul Județean Prahova. În anul 2018 a avut loc un incident în contextul Centurii Bușteni, atunci când câștigătorul licitației de la vremea respctivă pentru Centura Bușteni nu a mai depus garanție bancară, iar în anul 2021, CNAIR a anulat licitația pentru Centura Comarnic.