- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Construcția unui mega-tunel în România prinde contur. Va avea 10 km și va lega două atracții turistice importante

26 Aug, 22:17 • Preda Silvia
Se pregătește construcția primului tunel feroviar de mare viteză din România. Întregul cost al proiectului va ajunge la peste 900 de milioane de euro.
Construcția unui mega-tunel în România prinde contur. Va avea 10 km și va lega două atracții turistice importante

Un tunel de aproape 10 kilometri se va construi în România. Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Predeal – Brașov este în curs de elaborare, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură pentru economica.net.

Procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov” se estimează a fi lansată în a doua parte a anului viitor. Reprezentanții CFR SA au explicat necesitatea proiectării unui tunel de mare viteză, de peste 200 km/oră.

În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au transmis reprezentanții CFR SA.

Primul tunel feroviar de mare viteză

S-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare
S-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare

Tunelul va avea o lungime de aproape 10 kilometri, 9,87 km mai precis, și va permite circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.

Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, au mai explicat cei de la CFR Infrastructură.

Citește și: Românii se vor bucura de infrastructura pe care o așteaptă de 30 de ani. Marcel Ciolacu: „Pentru prima dată din vis devine realitate”

Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite.

Călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute după modernizarea secțiunii Predeal – Brașov, scrie sursa citată.

Costul minim estimat al investiției este de 963 de milioane de euro, arată CFR SA.

Vezi și: Vestea momentului despre cea mai așteptată autostradă din România. Ciolacu și Grindeanu anunță când se va circula pe A7