Un tunel de aproape 10 kilometri se va construi în România. Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei CF Predeal – Brașov este în curs de elaborare, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură pentru economica.net.
Procedura de achiziție pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea secțiunii feroviare Predeal – Brașov” se estimează a fi lansată în a doua parte a anului viitor. Reprezentanții CFR SA au explicat necesitatea proiectării unui tunel de mare viteză, de peste 200 km/oră.
„În conformitate cu solicitările JASPERS/BEI, și ținând cont de decizia Comisiei Europene, s-a decis proiectarea tunelului nou de cale ferată la standardele necesare, pentru a putea fi ulterior înglobat într-o linie de mare viteză, în eventualitatea în care aceasta s-ar construi în zonă”, au transmis reprezentanții CFR SA.
Tunelul va avea o lungime de aproape 10 kilometri, 9,87 km mai precis, și va permite circulația trenurilor cu viteza de 160 km/h.
„Traficul feroviar se va desfășura în două galerii separate (fiecare cu cale simplă), astfel încât, din motive de siguranță, în caz de incendiu, să poată fi asigurată evacuarea folosind galeria paralelă. Secțiunea tunelului este circulară și se va realiza cu utilaje tip Tunnel Boring Machine (TBM)”, au mai explicat cei de la CFR Infrastructură.
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, de la Bugetul de Stat și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite.
Călătoria cu trenul de la București la Brașov se va scurta cu aproximativ 18 minute după modernizarea secțiunii Predeal – Brașov, scrie sursa citată.
Costul minim estimat al investiției este de 963 de milioane de euro, arată CFR SA.