Constructorii auto protestează în fața introducerii normelor de emisii Euro 7, spune profit.ro. Măsura ar trebui să intre în vigoare începând cu 2025, dar cu toate acestea, reprezentanții din domeniu nu sunt de acord. Aceștia susțin că ar trebui să investească sume uriașe pentru a se conforma noilor prevederi.
Asociația Constructorilor Auto din Europa (ACEA) nu este mulțumită de introducerea normelor de emisii Euro 7. Prevederile care ar trebui să intre în vigoare începând cu 2025 ar încetini trecerea la propulsia electrică, dar mai mult de atât, ar aduce un impact considerabil asupra emisiilor de oxizi de azot.
Reprezentanții din domeniu și-au exprimat nemulțumirea în fața Uniunii Europene și au ales să trimită o listă de contra-măsuri, dar și câteva recomandări cu privire la această decizie. ACEA menționează că potențialul Euro 7 este unul mic, dar mai ales, costurile ar fi unele disproporționate pentru industrie. Reprezentanții atenționează că, în tot acest timp, creșterea numărului de vânzări al mașinilor electrice subestimează și mai mult introducerea normelor Euro 7 asupra motoarelor termice deja existente.
Citește și: Salariu complet neașteptat. Cât câștigă un consilier de service auto în 2023
Responsabilii au prezentat datele unei analize, din care reiese că mașinile noi se vor scumpi, iar astfel, proprietarii de autoturisme vor alege să le păstreze mai mult timp pe cele vechi, care sunt mult mai poluante, decât să facă o investiție. Industria auto propune reprezentanților din UE să permită cel puțin trei ani de pregătire, începând cu momentul din care măsurile sunt cunoscute în totalitate.
De asemenea, aceștia solicită reintroducerea diferenței de un an între datele „toate înmatriculările” și „tipuri noi de vehicule”. Responsabilii ACEA propun introducerea unor limite de poluare mai puțin aspre pentru van-uri, și de asemenea, măsurile pentru Euro 7 să fie menținute la capacitate minimă, fără să survină modificări ulterioare. La fel de bine, aceștia solicită ca reglementarea emisiilor de particule de la frâne să aibă loc doar în momentul în care procedurile de testare vor fi finalizate și complete, iar măsurile pentru scăderea particulelor de la anvelope să fie directe pentru industria respectivă, nu pentru cea auto.
ACEA susține că data propusă de UE pentru normele Euro 7 nu este una realistă, având în vedere că nu li se permite companiilor să se dezvolte și să omologheze toate autoturismele vizate de această măsură. Reprezentanții susțin că nu este suficient timp pentru toate demersurile pe care constructorii auto ar trebui să le parcurgă până la data de 1 iulie 2025. Testarea va necesita noi instrumente, dar mai ales, „va crește costurile cu valori cu patru cifre”, ceea ce va determina un număr semnificativ de constructori să elimine aceste mașini.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Ford EcoSport, vânzări record 2023. Autoturismul produs la Craiova, pe locul 24 în topul vânzărilor de SUV-uri mici în Europa