Constructorii nu se înghesuie pentru reparațiile podului peste Centura Capitalei de pe A1! Așa cum relatează economedia.ro, Compania de Drumuri trebuie să lanseze a treia licitație, după ce primele două proceduri de achiziție au fost amânate, din cauza faptului că nu au fost depuse oferte.
Compania de Drumuri, prin Regionala de Drumuri și Poduri București trebuie să dea startul licitației cu numărul trei pentru reparațiile podului peste Centura Capitalei de pe Autostrada A1 București – Pitești. Situația are o explicație simplă: primele două proceduri de achiziție au fost amânate, din cauza lipsei de oferte.
Podul a fost construit în 1970, iar ultima consolidare a avut loc în 1999. Lucrările de reparație vor avea loc pe ambele sensuri, de la kilometrul 11, având drept obiectiv închiderea circulației pe câte o cale și devierea traficului pe sensul opus. Concret, potrivit caietului de sarcini, reparațiile sunt similare cu cele care se fac deja la ora actuală, la podurile Fetești și Cernavodă, pe Autostrada Soarelui.
Citește și: Autostrada Sibiu-Făgăraș, la un alt nivel. CNAIR a scos la licitație contractul pentru lotul 1
Valoarea financiară care nu acoperă costul real sau problemele generate de restricția autostrăzii care este cea mai circulată din România sunt câteva dintre cauzele care explică lipsa de oferte din partea constructorilor. A1 este cea mai aglomerată rută din țară, astfel, poate ajunge la o medie de trafic de aproximativ 50.000 de mașini pe zi. Reparațiile podului vor aduce blocaje extrem de mari.
Pe ultimii kilometri dinspre Ciorogârla spre Militari se formează cele mai mari cozi, de camioane. Același lucru putem spune și despre intrarea pe bulevardul Iuliu Maniu sau pe banda pentru viraj la dreapta spre breteaua de acces în Centură. Lucrările ar trebui să se efectueze pe ambele căi, iar durata lor este de 7 luni, așa cum se relatează în caietul de sarcini analizat de sursa citată.
Expertiza tehnică a fost efectuată în 2018, și la fel de bine, Proiectul Tehnic a fost aprobat în 2020. Autorizația de Construire a fost emisă în 2022, în luna iulie. Lucrările presupun consolidarea la pilele pasajului și închiderea unei căi cu devierea traficului pe sensul opus, pentru suprastructurare.
„Lucrări la nivelul suprastructurii. Se deviază circulația pe o singură cale.
Se desface calea pe pod și se demolează lisa parapetului.
Se execută lucrări de reparații la nivelul suprastructurii (grinzi prefabricate, atretoaze și placa monolită). Se demolează stratul de beton degradat”, se arată în caietul de sarcini.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Sorin Grindeanu, despre stadiul lucrărilor pe Autostrada Ploiești – Buzău: ”Lotul 1 a ajuns la 9-10%, iar lotul de mijloc 13-14%”