Foarte mulți români erau mult mai dispuși în anii trecuți să înlocuiască autovechiculele clasice cu cele electrice. Cererea nu mai este la fel de crescută, asta datorită și prețului la energie tot mai ridicat. Români care vor să cumpere o nouă mașină caută mai degrabă mașini pe motorină, benzină sau GPL, în detrimentul unei mașini electrice.
Prețul unui kilowatt-oră variază între 1,5 lei și 2,5 lei, un autoturism electric care parcurge 1.000 de kilometri lunar consumă până la 200 kWh, adică o cheltuială de 400 de lei pe lună.
Înainte, o mașină electrică putea fi încărcată gratuit la supermarket-uri, dar acum fiecare kWh consumat trebuie plătit. Deci, cei care aleg să își încarce autoturismul acasă riscă să sară, cu ușurință, de plafonul compensat și să plătească mult mai mulți bani lunar.
În același timp, prețul la combustibil a început să scadă ușor. De exemplu, în București, benzina a ajuns la 6,59 lei pe litru, iar motorina la 8,03 lei litrul.
„Mașina electrică nu este pentru oricine. Dacă nu pot să o încarc peste noapte de acasă sau la birou, poate e mai bine să mă gândesc la altă soluție”, conform lui Alexandru Șeremet, reprezentantul unei forme auto.
Conducătorul unei mașini Tesla Model 3, care a parcurs 7.500 de kilometri în cele două luni de la intrarea în posesie a autoturismului și a putu observa că o mașină electrică nu afișează toate datele de consum în statistici, doar pe cele din momentul în care rulează.
Ceea ce înseamnă că, de fapt, în realitate mașinile electrice au un consum și un cost de utilizare mai mare decât cel cunoscut, conform Cancan.