Un nou contract de 1,91 miliarde de lei a fost semnat de CFR Infrastructură. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Oficialul a mai explicat că este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate din acest an, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță Agerpres.
„Încă un contract de 1,91 miliarde de lei, finanţat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructură! Constructorul spaniol are la dispoziţie 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferată Caransebeş-Timişoara-Arad (162,19 km). Este al patrulea contract de modernizare a căilor ferate, finanţat prin PNRR, pe care CFR Infrastructură îl semnează anul acesta (7,64 miliarde de lei, fără TVA)”, a scris Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Conform declarațiilor făcute de Sorin Grindeanu, din cei 54,13 km ai sectorului de cale ferată Lugoj-Timișoara Est (Lotul 2) constructorul va executa următoarele lucrări: dublarea liniei de cale ferată, modernizarea stațiilor Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, modernizarea a 5 halte de călători, a 14 poduri și 39 podețe, dar va monta și sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată.
Mai mult, constructorul spaniol este cel care se va ocupa implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu precum și construcția a cinci pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăș, Recaș, Remetea Mare, a două pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin și a unui pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului). Vor fi montate panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 metri.
Conform unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, contractul de 1,91 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat luni de către directorul general al CFR SA, Ion Simu Alexandru, și directorul general al firmei spaniole, FCC Construcction, Carlos Pallares Rodriguez, în prezența ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Mai poți citi și: Parlamentul se reunește în ședință solemnă, pentru a marca ziua de 1 Decembrie
Scopul principal al contractului este modernizarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeş – Timişoara – Arad (162,19 km), finanţat prin PNRR, şi anume Lotul 2 Lugoj – Timişoara Est, o secţiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanţă de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanţă de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad.
Doresc să menţionez faptul că aştept din partea antreprenorilor să-şi respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm „eventualele probleme de proiectare”, aşa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea şi execuţia lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
De altfel, linia de cale ferată Caransebeş – Timişoara – Arad beneficiază de finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.
Ai mai putea citi: VIDEO. Ministrul Aurescu: România și Croația sunt gata de aderare la Schengen