Contractul pentru modernizarea DN 4 București – Oltenița în orașul Popești-Leordeni (Ilfov) a fost semnat la data de 5 februarie 2024 între Primăria Popești-Leordeni și asocierea Acvatot-WayDesign Solutions, conform anunțului făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Proiectul cuprinde lărgirea DN 4 București – Oltenița pe o distanță de 4 kilometri, între ieșirea din București și Pasajul Popești-Leordeni de pe Centura Capitalei. Costurile estimate ale proiectului se ridică la aproximativ 64 de milioane de lei, iar începerea lucrărilor este programată pentru vara următoare, după finalizarea fazei de proiectare, care este estimată să dureze 3 luni, transmite Economedia.
Proiectul de lărgire a DN 4 București – Oltenița este inițiat de CNAIR și beneficiază de finanțare, însă procesul de descentralizare a responsabilităților către autoritățile locale este implementat. În acest context, primăria Popești-Leordeni va avea rolul de a superviza derularea contractului pentru fazele de proiectare și execuție.
,,A fost semnat contractul pentru modernizareaDN 4 București – Oltenița la 4 benzi, sectorul de drum cuprins între Danubiana și intrarea în București, contractantul fiind Asocierea S.C. ACVATOT S.R.L – S.C WAYDESINGSOLUTION S.R.L.”, transmite Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Te-ar putea interesa și: Cât va costa Autostrada Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa, care va ocoli regiunea transnistreană. Primul pas în construirea autostrăzii a fost făcut
În cadrul contractului, constructorul este obligat să efectueze o serie de lucrări esențiale pentru a lărgi DN 4 București – Oltenița. Aceste lucrări includ extinderea pe o distanță de 4,15 kilometri, extinderea la două benzi pe sens, crearea unei intersecții semaforizate la intersecția DN4 cu Strada Drumul Fermei, precum și la intersecția DN 4 București – Oltenița cu Strada Maica Tereza.
De asemenea, proiectul presupune construirea unui sens giratoriu dublu în zona Pieței Sfânta Maria nr. 1, amenajarea trotuarelor și a spațiilor verzi, modernizarea sistemului de iluminat public, implementarea unui sistem eficient de canalizare pluvială și extinderea rețelelor de utilități subterane. Aceste intervenții sunt parte integrantă a eforturilor de extindere și modernizare a DN 4 București – Oltenița pentru a îmbunătăți infrastructura și condițiile de circulație în zonă.
Durata totală a lucrărilor este de 15 luni pentru modernizarea DN 4 București – Oltenița, dintre care 3 luni sunt alocate perioadei de proiectare, iar 12 luni sunt destinate perioadei de execuție. Valoarea contractului este de 63.550.907,86 milioane lei + TVA, cu finanțare asigurată prin intermediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și prin CNAIR, utilizând fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Transport PT 2021-2027.
Acest proiect este parte a strategiei liberale de consolidare a capacității administrative a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) prin descentralizarea proiectelor mici și mijlocii către primării și consilii județene. Această abordare a fost implementată începând din 2020, conform Planului Investițional, și include modernizarea DN 4 București – Oltenița.