Turismul de litoral a înregistrat o creştere cu peste 23% a rezervărilor în luna ianuarie 2024, faţă de ianuarie 2023, în timp ce valoarea totală a rezervărilor a depăşit cu aproape 32% cifrele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului precedent, potrivit unor date transmise de platforma de turism Litoralulromanesc.ro, conform Economedia.
„În general, ianuarie ne indică trendul pentru anul în curs, iar cifrele obţinute în prima lună a acestui an ne duc într-o zonă optimistă şi ne determină să estimăm un an bun pentru turismul de litoral în România.
Contează foarte mult reducerile şi condiţiile avantajoase de plată din programul Înscrieri Timpurii derulat de operatorii din turism, dar, în acelaşi timp, este evident că pentru tot mai mulţi români litoralul autohton este principala destinaţie de vacanţă pe care o iau în calcul atunci când îşi fac planurile pentru vară.
Printre criteriile menţionate de turiştii noştri în alegerea staţiunilor româneşti se numără siguranţa, proximitatea şi raportul calitate-preţ foarte bun”, a afirmat Ionuţ Nedea, CEO Litoralulromanesc.ro.
Te-ar putea interesa și: Depogaz continuă lucrările de modernizare a depozitului de la Bilciurești. Capacitatea de extracție ar putea crește cu 40% la finalizarea proiectului
Potrivit comunicatului de presă, luna ianuarie confirmă şi un alt trend început în sezonul precedent: turiştii care îşi rezervă din timp sejurul la mare caută în mod special hoteluri bine cotate, care oferă beneficii extra, precum locuri de joacă pentru copii, piscine private, meniuri variate, opţiuni de petrecere a timpului liber, activităţi dedicate copiilor.
Cererea rămâne ridicată pentru pachetele all inclusive, în condiţiile în care în sezonul 2023 numărul total al locurilor all inclusive în hotelurile de la Marea Neagră a ajuns la 18.500, în creştere cu 5.000 de locuri în comparaţie cu anul 2019. Clasamentul celor mai căutate staţiuni până în acest moment arată că Mamaia şi Eforie Nord îşi dispută prima poziţie, iar pe poziţia a treia se află staţiunea Jupiter.
„Staţiunile în care se fac investiţii constant, atât în hoteluri, cât şi în infrastructura locală, sunt cele mai solicitate. Acest lucru ne arată că nu putem avea aşteptarea ca turiştii să fie atraşi la Marea Neagră dacă nu le oferim şi cele mai bune condiţii de cazare, masă, variante de distracţie.
În plus, cei care ajung pe litoral trebuie convinşi că au toate motivele pentru a repeta experienţa. Acest obiectiv poate fi atins doar printr-o bună colaborare între autorităţi locale, centrale şi operatori din turism, ceea ce ne dorim să vedem că se întâmplă mai intens în acest an. (…)”, subliniază reprezentantul companiei.