Cristina Bâtlan, una dintre cele mai apreciate antreprenoare din România. Femeia de afaceri are în target aproape 30 de magazine, în acest an, atât în țară, cât și în străinătate. Recunoaște că începuturile afacerii Musette România nu au fost deloc ușoare. Chiar dacă a avut întotdeauna o echipă, la început nu a fost cea mai bună, iar produsele nu erau la fel ca pe schițe.
”Pantofii sunt ceva ce femeile iubesc enorm. Am făcut un studiu la un moment dat, bineînțeles, pentru un Tiktok, și am realizat că neocortexul funcționează în sensul acesta. Ne intrigă, ne face să avem această opțiune, de a iubi pantofii, să alegem pantofi. Alegerea pantofului este ca o morfină, adică este un drog plăcut pentru mintea noastră, e o plăcere enormă. Asta am aflat după Musette. Tot conceptul a pornit de la pasiunea mea pentru pantofi.
Ori de câte ori mergeam să importăm țesături în Italia, mă întorceam cu o valiză de pantofi. O valiză azi, o valiză mâine. După care am început să studiem piața și am realizat că diferența între produsele care se găseau în România și ceea ce putea fi realizat sau ce era realizat în Italia era enorm, enorm.
Stilistic vorbind, diferențele erau maxime. Calitativ nu mai spun. Și atunci am zis da, este o nișă, este un gol în piață pentru produse de calitate înaltă. Am deschis fabrica, am angajat designeri, am angajat desenator, modelier, tehnicieni ș.a.m.d., de la noi, și țin minte că primul băiat care a desenat pentru noi desena super, dumnezeiește. Deci, toate desenele ți le doreai picturi acasă. Desenam, realizam tipar și ieșea complet altă poveste.
Și eu spuneam da, uite proporția, cum e proporția în desen, uite ce finețe, cât de de fin, longilin, spun eu, produsul. Și hai să ne uităm la produs. Se vede că e românesc, adică nu avea rafinament, nu avea acel element distinctiv care făcea ca produsul să se vadă din avion, că e unul de calitate.
Asta se vede în piciorul unei femei. Se vede pantoful de calitate sau pantoful improvizat. În pantoful improvizat este ceva realizat de cineva care nu stăpânește foarte bine tehnica, nu are calapoade foarte bine studiate, nu are componente de cea mai înaltă calitate, pentru că pantoful este un produs extrem de complex, cu peste 80 de componente care funcționează în sinergie. Adică, un branț de foarte bună calitate îți permite să ai un toc super sofisticat, foarte subțire.”, a declarat Cristina Bâtlan, pentru stirileprotv.ro.
Timp de aproape doi ani, antreprenoarea nu s-a dat bătută și a schimbat de la utilaje până la angajați ca să iasă totul impecabil. Își dorea un produs final de calitate, iar pentru asta a colaborat cu un tehnician italian.
„Tot procesul a durat peste un an și jumătate. În timpul acesta am schimbat utilajele, am schimbat oamenii, am schimbat tehnicienii, am pierdut prima investiție pe care o făcuserăm în prima fabrică de pantofi. Am adus un nou tehnician, un italian care a spus că, nu știu dacă o să mă credeți, dar tot ceea ce aveți aici trebuie schimbat. Nu puteți face calitatea asta pe care o doriți cu echipamentele pe care le aveți. Ce aveți voi e bun de adidași. Și noi voiam tocuri cui și vârfuri ascuțite„, a mai mărturisit fondatoarea Musette.