Criza este un obstacol iminent pentru marile corporații! Un producător german de componente auto care deține operațiuni puternice în România, mai exact, Continental, care are peste 19.000 de angajați, va anunța, în curând , un plan major de restructurare la nivel global. Acesta implică reducerea a peste 5.500 de locuri de muncă, reprezentând 3% din personalul său la nivel global, conform celor furnizate de Bloomberg.
Ai putea fi interesat și de: Criză majoră în coaliție! Noua lege a pensiilor devine motiv de scandal pentru că „există inadvertențe pe cifre”
Vor fi desființate peste 1.000 de locuir în peste 30 de locații din Germania. Majoritatea posturilor sunt cele administrative, a vraportat revista de afaceri citând oficiali ai companiei pe care nu i-a identificat. De asemenea, producția și dezvoltarea vor fi, cel mai probabil, pentru moment, cruțate. Personalul va fi informat, cu privire la reducerile planificate, în decursul zilei de luni, managerii fin informați încă de ziua de vineri.
„Aceasta include posibile schimbări în structurile administrative pentru a permite luarea unor decizii mai rapide şi mai agile în viitor şi pentru a uşura partea de costuri.”, a comunicat purtătorul de cuvânt al Continental, Marc Siedler, potrivir știripesurse.
Abia după ce vor fi luate deciziile concrete, Continental îșiu va informa angajații, iar apoi publicul.
Continental este o companiece are o prezență puternică în Româia, având investiții de peste 600 de milioane de euro în fabrica de anvelope de la Timișoara. Producția sa a sărit pragul de 300 de milioane de anvelope realizate în România.
Mai mult decât atât, Continental a fost primul nume internațional care a ales să parieze pe anvelopele din România, iar activitatea sa și-a găsit începutul la Timișoara înaintea celor de la Michelin la Florești sau Pirelli la Slatina. Grupul german nu doar că s-a făcut cunoscut pentru anvelope, însă acesta și-a făcut un renume și pe baza componentelor electronice și unele dintre cele mai avansate sisteme din lume proiectate și produse la Timișoara și Sibiu.
Unul dintre cei mai mari furnizori auto, Grupul Yazaki, a anunțat în cursul zilei de joi că va ajusta capacitățile de producție. Scopul său este de a se alinia situației actuale a pieței auto globale, pe fondul intensificării electrificării, urmând să închidă fabrica de componente auto de la Buzău. Totodată, se doreșete a se reduce numărul locurilor de muncă de la Ploiești.
Pentru fabricile din Brăila, Caracal şi Ploieşti, compania va lua măsuri ca să se poată dezvolta în viitor.
În cadrul grupului Yazaki, care este unul dintre principalii producători de cablaje auto, se cunoaște o sensibilitate crescută, iar aici salariații sunt plătiți, de obicei, cu salariul minim pe economie. Producția de cablaje presupune foarte multă muncă manuală, însă foarte mulți au ales să plece de la acest job, unde sunt plătiți mai bine, nu doar din cauza salariului, ci și din cauza creșterii costului cu traiul care nu mai puteau fi susținute doar din salariul grupului Yazaki.
Astfel, acest grup a decis că va reduce numărul locurilor de muncă de la fabrica din Ploiești, iar cea din Buzău va fi închisă.
„Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor.”, a comunicat grupul Yazaki, conform sursei citate anterior.
Ai putea fi interesat și de: Criza francului elvețian, o lovitură puternică pentru Europa de Est. Băncile centrale nu reușesc să-și izoleze economiile în faţa unor evenimente externe majore