Elevii de clasa a opta din România încep luni simularea Evaluării Naționale, iar prima probă va fi cea de Limba și Literatura Română. În premieră, însă, lucrările vor fi corectate și de profesori care nu au urmat cursuri de evaluatori, ceea ce va include și profesori care predau alte materii pentru examenul de Bacalaureat sau profesori cu doar un an de experiență. Inspectoratele școlare au luat această decizie din cauza lipsei de corectori, în condițiile în care profesorii experimentați refuză să participe la corectarea lucrărilor deoarece nu sunt remunerați suplimentar pentru acest efort, potrivit Antena 3 CNN.
Te-ar mai putea interesa și: Liceul unde profesorii au fost înlocuiți de Inteligența Artificială. Cum reacționează elevii?
După proba de română, marți va avea loc proba la Matematică, iar elevii din minoritățile naționale vor susține miercuri examenul la limba și literatura maternă. Rezultatele vor fi anunțate pe 31 martie, iar Ministerul Educației a publicat o serie de informații pentru a ajuta elevii să redacteze corect lucrările în cadrul simulării.
În ceea ce privește proba de Limba și Literatura Română, elevii vor avea permisiunea să sublinieze textul cu creion sau stilou/pix albastru și să delimiteze propozițiile în frază fără ca acest lucru să fie considerat semn particular în cazul itemilor care vizează sintaxa frazei.
De asemenea, la Matematică, elevii vor putea marca figuri geometrice și vor putea completa figurile cu creion sau stilou/pix albastru, fiind permisă realizarea unor figuri geometrice în spațiul dedicat rezolvării problemelor.
Corectarea răspunsurilor va fi flexibilă, iar elevii vor putea șterge un răspuns greșit cu o linie orizontală și vor putea marca un alt răspuns corect cu un alt semn sau X. Dacă un elev își schimbă opinia în legătură cu răspunsul selectat, va putea corecta acest lucru direct în zona dedicată punctajului.
Te-ar mai putea interesa și: Cum elevii din generațiile Alpha și Z din școlile din România au stârnit panică în rândul profesorilor și specialiștilor. Un semnal de alarmă despre viitorul educației