Criza din România aduce încă o companie cu un picior în groapă. Pufuleții Gusto devine următorul brand în prag de faliment și continuă să primească oferte de vânzare, a relatat profit.ro.
Astfel, scăderea masivă de cumpărare afectează vânzările de pufuleți. Tot mai mulți oameni nu-și mai permit să dea banii pe gramaje mari, așadar acum sunt în căutare gramajele mici de pufuleți. Deși, anul trecut, compania Phoenixy, producătorul pufuleților Gusto, a înregistrat o creștere cu 20% a vânzărilor și a efectuat investiții de 10 milioane de euro. A reușit să facă aceste investiții înainte de a începe războiul dintre Ucraina și Rusia.
Citește și: A fost creată făina din care se face pâinea care ne ţine de foame 4 ore şi scade și riscul mai multor boli
„2022 a fost un an al extremelor, cu vânzări în creștere, oportunități de extindere așa cum nu am mai întâlnit până acum, dar în același timp cu explozia tuturor costurilor. Totul a fost ca un mers pe sârmă deasupra unei prăpastii. Vânzările au crescut cu 20% , am investit 10 milioane de euro, iar profitul a fost extrem de mic, dar a existat”, a declarat Eliodor Apostolescu, director general și acționar Phoenixy.
Mai mult de jumătate din producția fabricii Băicoi, Prahova, este livrată în peste 35 de țări externe de pe 4 continente, în Europa, SUA, Japonia, Australia, Noua Zeelandă sau Orientul Mijlociu.
Producătorii Gusto au avut parte până acum de creșteri în fiecare piață de desfacere, însă acum firma preconizează o scădere în țările în care pufuleții sunt exportați pe mare, deoarece tarifele unui astfel de transport s-au triplat, a anunțat sursa citată.
„Întotdeauna în situații de criză apar multe probleme, dar și oportunități pe care un management bun le poate fructifica. În cazul nostru, oportunitatea au reprezentat-o piețele în care tradițional se vindeau produse din Ucraina și Rusia și care anul trecut s-au orientat mult către producători europeni. Chiar dacă am avut creșteri și în România, procentul din totalul vânzărilor a crescut către export, lucru absolut normal în condițiile în care brandul Gusto a ajuns să fie din ce în ce mai apreciat peste hotare”, a spus Apostolescu.
CEO-ul Gusto a mărturisit că se așteaptă la o îmbunătățire a situației economice în ansamblu și că nu se poate și mai rău de atât, iar orice altă scădere ar duce spre falimentarea companiei.
„În urma crizelor generate de pandemie și apoi de război, companiile și-au consumat resursele, profitul a ajuns la limita minimă sub care acestea nu mai pot supraviețui (cred că vom asista la un lanț de insolvențe în prima jumătate a anului), deci nu mai există loc de scădere. Acum orice scădere va însemna falimentul companiilor și toți sunt constienți de acest lucru. Observ, cum nu am mai văzut niciodată, o voință de a găsi solutii benefice de colaborare între companiile de pretutindeni, toți doresc să-și înțeleagă partenerii de afaceri și să se susțină reciproc. Această abordare cred că va relansa economia până la finalul anului”, a spus Apostolescu.
Gusto anunță posibile investiții similare cu cele de anul precedent, însă pentru moment din cauza crizei, planurile de afaceri pot avea de suferit modificări în funcție de evoluția situației internaționale.
Alte articole: Se acutizează criza: 4 din 10 patroni NU măresc salariile în România, în ciuda inflației explozive