- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Criza forței de muncă determină firmele românești de curierat să aducă muncitori din Asia. „Am adus primii oameni din Nepal acum două săptămâni, vom mai aduce 125 sau 150”

12 Dec, 18:07 • Fundeanu Madalina
Firmele de curierat din România angajează tot mai mulți oameni din afara țării. Primii 5 muncitori din Nepal au venit deja în România acum două săptămâni, iar Fan Courier a depus deja actele pentru încă peste 100 de oameni.
Criza forței de muncă determină firmele românești de curierat să aducă muncitori din Asia. „Am adus primii oameni din Nepal acum două săptămâni, vom mai aduce 125 sau 150”

Criza forței de muncă a determinat firmele de curierat din România să se îndrepte către muncitorii din Asia, chiar dacă procedurile pentru aducerea lor în țară durează aproximativ 6 luni. Un exemplu în acest sens este firma Fan Courier, care a început să aducă muncitori din Nepal, conform Economedia.

Firmele de curierat din România angajează tot mai mulți oameni din străinătate

Primii 5 muncitori din Nepal au venit deja în România acum două săptămâni, iar firma a depus deja actele pentru încă peste 100 de oameni.

„Forța de muncă este din ce în ce mai greu de găsit. Este o perioadă în care găsim foarte greu șoferi profesioniști pentru traseele noastre, curieri, oameni din depozit. Am început să aducem oameni din Nepal, am adus primii oameni din Nepal acum două săptămâni, am depus actele să mai aduce vreo 125 sau 150.

Au fost oamenii noștri în Nepal și au făcut interviurile acolo pentru a alege oamenii potriviți pentru noi. Suntem destul de mulțumiți de primii cinci pe care i-am adus, care își fac treaba foarte bine și au au început să învețe primele cuvinte românește, dorind foarte mult să se se implice în ce ceea ce fac ei, ținând cont de lipsa oamenilor”, a declarat Adrian Mihai, CEO al Fan Courier.

Pe de altă parte, a adăugat Adrian Mihai, deși în România se preconizează o scădere a consumului, piața de curierat va continua să crească și în acest an cu 8-10%. El estimează că motorul pieței de curierat vor rămâne vânzările online, care acum reprezintă circa 9-10 % din totalul vânzărilor, în timp ce în țări, precum Polonia, sunt la 20%, sau chiar la 30% în UK.

Și Felix Pătrășcanu, cofondator al FAN Courier, a spus că există motive de optimism pentru că piața curieratului este efervestecentă și e loc mult de creștere în comerțul online:

„Singura problemă foarte mare rămâne cea a forței de muncă, dar încercăm să o completăm cu ceea ce putem aduce din Asia sau, nu știu, a mai gândi puțin întoarcerea românilor, dar este puțin probabil.”

Citește și: BERD şi Banca Transilvania împrumută cu 25,3 milioane de euro compania de curierat Sameday. Banii vor ajuta la investițiile de viitor

firme de curierat
firme de curierat

Bugetul total de investiții al FAN Courier a fost în acest an de 35 de milioane de euro, printre altele în flota auto și în automatizări. De asemenea, a fost finalizată și investiția în hub-ul internațional de la Arad. Alte proiecte în care s-a investit au fost: extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești (care va fi încheiat în 2024), și accelerarea ritmului de extindere a rețelei de lockere FANbox.

Adrian Mihai, CEO al Fan Courier, a mai spus că firma a investit mult și în digitalizare, care include un website nou, un update al platformei selfAWB, precum și o nouă aplicație mobilă:

„Am făcut un proiect mare de digitalizare acum ceva timp, cred că un an, și avem vreo 14 proiecte pe care trebuie să le punem în practică in diferite zone, pentru că eu cred foarte mult în digitalizare și cred că o companie care nu se digitalizează nu are cum să să evolueze.”

Pentru acest an, FAN Courier, estimează o creștere a afacerilor cu 15% și estimează că va încheia anul în curs cu o cifră de afaceri de 250 de milioane de euro. Pentru anul viitor, FAN Courier își propune menținerea ritmului de creștere de 15%.

Vârful de activitate în piața de curierat a fost și în acest weekendul de Black Friday, când numărul expedițiilor a crescut de la 600-700 de mii la 1.150.000.

Tot de Black Friday, a fost o creștere de 35-40% pentru comenzile de cauciucuri, față de livrările FAN Courier de anii trecuți.

„În general,magazinele care vindeau cauciucuri și service-urile și vulcanizările în anii din urmă își comandau stoc. În acest an n-au mai comandat stoc pentru că știau că serviciile de curierat sunt foarte bune.

Comandau astăzi și a doua zi primeau marfa. Acum nu au mai comandat, au avut depozitele goale, și în momentul în care a venit vremea de iarnă și a mai fost și un episod cu zăpadă, toți au început să-și comande, să-și dorească foarte rapid.

Ceea ce ne-a creat, nouă curierilor, destul de multe probleme să putea să satisfacem această cerere crescută brusc peste peste noapte.”, a explicat Adrian Mihai.

În ceea ce privește calculele pentru 2024, în condițiile noilor modificări, reprezentanții FAN Courier spun că, deocamdată, nu vor să transfere în preț efectul lor, în condițiile în care au crescut în acest an cu circa 10%.

De asemenea, au exemplificat și cum vor face față noilor impozite:

„Uite, spre exemplu, chestia asta cu 1%, noi trebuie să ne menținem profitabilitatea peste 6,25 – 6,5% ca să nu plătim 1% (impozit pe cifra de afaceri -n.r.) și să rămânem cu 16%. (impozit pe profit -n.r.)”, a spus Felix Pătrășcanu, cofondator al FAN Courier.

Vezi și: Afaceri de miliarde de lei pentru companiile de curierat! Află ce firme sunt în top 10!