Cu cât scumpește norma Euro 7 mașinile. Într-o evaluare a impactului impunerii normei de Euro 7, Comisia Europeană (CE) susține că preturile mașinilor vor crește ușor cu 184 de euro la modelele pe benzină și cu 446 de euro la cele diesel. În plus, susține CE, prețurile camioanelor și autocarelor va crește cu 2.765 de euro, mai arată frontier-economics.com.
Surse din industrie au replicat că, pentru a trece la standardul Euro 7, producătorii trebuie să instaleze hardware suplimentar și să investească în dezvoltarea și lansarea de noi tehnologii – ceea ce va afecta costurile de producție ale noilor vehicule. În plus, există costuri indirecte, cum ar fi consumul crescut de combustibil, care se vor adăuga la costurile totale ale clientului.
Mai mult, cei din industrie au dat și propriile estimări ale creșterilor de prețuri. Astfel, o mașină pe benzină va fi cu 1.862 de euro mai scumpă decât un model Euro 6, în timp ce un model diesel va avea o factură mai mare cu 2.629 de euro. Situația este chiar și mai gravă la camioane și autocare, unde estimarea de preț arată o creștere de 11.707 euro.
Conform standardul Euro 7, din 2025, emisiile de oxizii de azot vor fi reduse cu 35% pentru autoturisme și LCV-uri, comparativ cu Euro 6, și cu 56% pentru camioane. Nivelul de particule va fi redus, la rândul lui, cu 13% pentru autoturisme și LCV și cu 39% pentru camioane și autobuze. Propunerea abordează emisiile provenite de la țevile de eșapament, precum și de la frâne și anvelope.
Industria auto trage un semnal de alarmă: impunerea normelor Euro 7 aduce mari cheltuieli șoferilor, în ciuda faptului că emisiile vor fi minime. Altfel spus, prețul automobilelor poate fi majorat cu până la 2.000 de euro.
„Conform estimărilor unor producători, prețul mediu de consum al unei mașini noi ar putea crește cu 2.000 euro , punând presiuni financiare suplimentare asupra consumatorilor europeni care se confruntă deja cu costurile ridicate ale energiei și presiunile inflaționiste”, precizează ACEA.
Simulările efectuate de reprezentanții industriei auto au arătat că doar 10% dintre mașinile cu motor cu combustie care se vor afla pe șoselele UE vor intra în incidența normelor Euro 7, în 2035, dacă acestea vor fi impuse. ACEA precizează că noile prevederi vor aduce o mare presiune financiară asupra consumatorilor. (Citește AICI mai multe detalii)