ARO militar, singura mașină de teren românească, are, cu siguranță, o însemnătate aparte pentru nostalgicii comunismului. O astfel de mașină, mai ales dacă este bine întreținută și restaurată, ajunge să se vândă la prețuri destul de mari.
Spre exemplu, un ARO 243 D, listat la vânzare în România, se vinde cu 12.000 de euro pe site-ul aro4x4.ro. Mașina este în stare foarte bună, find atestată și drept vehicul istoric, potrivit descrierii făcute de vânzător.
Autoturismul are montată o cutie de viteze cu 5 trepte, dar a fost păstrată și cutia cu 4 trepte. De asemenea, are si un motor de rezerva. Acest ARO are montate și protecțiile pentru faruri, folosite de armată pe timpul nopții, pentru ca mașinile să nu fie reperate prin luminile farurilor. Pe lateral, sunt montate un topor și o lopată, iar spotul de lângă parbriz este nelipsit. Alte accesorii includ și portbagajul suplimentar de pe plafon, pe care a fost montată o roată de rezervă.
Interiorul este în stare bună.
Citeste si Dacia a prezentat Sandrider, mașina cu care va participa la Raliul Dakar
ARO a fost considerată „perla Coroanei“ industriei auto din România. Era singura mașină cu componente 100% produse în România, spre deosebire de Dacia 1100 și Dacia 1300, ce aveau componente importate și din alte țări.
În perioada 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de mare succes pentru că erau robuste, ușor de întreținut și ieftine. La începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, proiectat și produs 100% de către români. Nu a durat mult până când brandul a ajuns să fie plasat pe locul patru ca mașină de teren de către revistele de specialitate, după Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) și Toyota (Japonia).
Mașina românească se vindea bine în țări precum Columbia, Republica Democrată Germană, Cehoslovacia, SUA, Canada și țările arabe. În scurt timp, ARO a ajuns să fie exportat în peste 110 țări. Angajații uzinei din Câmpulung Muscel erau trimiși frecvent în străinătate pentru a le face instruirea clienților și dealerilor străini în ceea ce privește întreținerea și repararea mașinilor, scrie adevarul.ro.
Alexandru Hagi, fondator al Muzeului Automobilului Românesc de la Câmpulung și un mare pasionat de marca ARO, a explicat motivele succesului global avut de brandul auto 100% românesc.
„ARO a fost un brand de foarte mare succes. Acest lucru s-a datorat în primul rând faptului că mașinile de teren românești au fost printre primele în zona aceasta a automobilului“, spune Hagi pentru sursa citată.
Mihai Ciobanu, fost director general ARO în perioada 1992-1994, spune că ARO se bătea de la egal la egal cu „greii“ auto.
„ARO era una dintre cele mai bune mașini de teren din lume. În 2006, într-o enciclopedie a mașinilor de teren scrisă de un autor ceh, ARO a fost plasată pe locul al doilea, după Hummer, cu modelele M 461 și ARO 244“, spune Ciobanu.