Conform cercetărilor realizate de carVertical, o companie specializată în date auto, în 15 țări europene, inclusiv România, există o legătură între culoarea mașinilor și kilometrajul acestora. Chiar dacă vehiculele în culori monocromatice precum alb, gri și negru domină piața second-hand, acestea nu sunt întotdeauna folosite pentru călătorii mai lungi.
În România, datele carVertical arată că autoturismele maro au cel mai mare kilometraj mediu, de 182.495 km, urmate de cele negre, cu 173.274 km, și cele gri, cu 167.471 km.
Mașinile maro sunt adesea asociate cu vehiculele premium sau de lux, utilizate frecvent pentru călătorii lungi în afara orașelor. Deși culoarea neagră este foarte apreciată de mulți șoferi, nu este cea mai practică pentru utilizare zilnică. Argintiul, una dintre cele mai populare culori, este prezent pe o gamă variată de autotusime, de la modelele economice la cele de lux, fiind percepută drept o culoare foarte practică, adecvată în diverse condiții climatice.
Citește și: Nou studiu neașteptat: Mașinile cu motoare puternice sunt mai predispuse la accidente
„Mașinile diesel parcurg cei mai mulți kilometri. Cu toate acestea, cercetarea noastră a concluzionat că și culorile vehiculelor influențează cât de mult sunt utilizate acele mașini”, afirmă Matas Buzelis, expert auto și șeful de comunicații al carVertical.
Vehiculele portocalii au cel mai scăzut kilometraj mediu, de 126.864 km, urmate de cele roșii, cu 138.314 km, și cele galbene, cu 156.625 km
Portocaliul nu este o alegere populară în rândul cumpărătorilor, fiind preferat în special pentru servicii speciale de transport. Roșul, deși rar, este ales frecvent pentru autoturismele pasionaților auto, fiind o culoare preferată pentru decapotabile, roadstere și coupeuri, care sunt utilizate mai puțin comparativ cu breakurile sau SUV-urile. Galbenul este ales de șoferii care doresc să se remarce, dar aceștia nu sunt, de regulă, cei care fac navete lungi.
„Cumpărătorii de mașini second hand sunt mai puțin pretențioși în privința culorilor vehiculelor în comparație cu oamenii care cumpără mașini noi de la reprezentanțe. Cu toate acestea, sunt și unii cumpărători care se concentrează mai mult pe culoarea unui vehicul și acordă mai puțină atenție stării în care se află acesta. Nu este cea mai bună abordare, deoarece mașinile prost întreținute ar putea arăta bine la exterior, dar pot fi costisitoare de deținut și întreținut. Starea și înregistrările istorice ar trebui să fie factorii care influențează cel mai mult decizia cumpărătorului, nu culoarea sau atractivitatea vizuală a mașinii”, explică Buzelis.
Citește azi și: Lista noilor primari ai României. Ei sunt edilii pentru următorii 4 ani