Înainte de a cunoaște un succes imens, proprietarii Dedeman au început cu un simplu magazin universal în Suceava. Cu peste 20 de ani în urmă, Adrian și Dragoș Păval au făcut primul pas către construirea afacerii care astăzi domină industria bricolajului. Întreaga lor poveste a început de la un salariu modest încasat de fratele mai mare.
După absolvirea facultății, Dragoș Păval s-a angajat la o firmă care îi oferea un salariu inferior chiar și față de cel al unei femei de serviciu. Simțind că talentul său de programator nu este apreciat, a decis să demisioneze. L-a chemat pe fratele său mai mic, Adrian, care și el terminase studiile la Iași și avea economisite 10.000 de mărci din comerț.
Primul magazin Dedeman avea doar 16 metri pătrați. Cu finanțare din partea lui Adrian și o mașină primită de la socrii lui Dragoș, frații Dedeman au deschis în 2002 un spațiu comercial unde comercializau diverse produse. Împreună cu ei era o singură vânzătoare și niște tejghele improvizate. Surprinzător, afacerea din Suceava a înregistrat un succes real, oferindu-le o înțelegere profundă a modului în care funcționează o afacere în realitate.
Te-ar putea interesa pe acest subiect și: O femeie din Cluj este pe cale să câştige o sumă imensă de la Dedeman, cu titlul de daune morale, din cauza unui cui
„Am înființat o firmă și am închiriat un spațiu de 16 metri pătrați, pe care i-am amenajat noi. Am angajat o vânzătoare, am aprovizionat niște tejghele din lemn și din sticlă și am început să vindem. Câștigam într-o lună cât zece salarii pe care le luam la întreprinderea de stat ca informatician.
Mergeam în București, unde era un centru numit «Massa», și carăm de acolo cu Dacia socrilor mei diverse produse. Gumă de mestecat, unghiere, tot felul de mărunțișuri. Era o mare penurie de produse și, fiind vorba de niște mărunțișuri care, pe atunci, erau foarte căutate. Și încă din prima lună de activitate am fost informatizați. Am cumpărat un calculator și țineam gestiunea pe el. Așa am învățat ce înseamnă să administrezi o afacere și cât de important e fiecare detaliu”, a spus Dragoș Păval, într-un interviu pentru Dorohoi News.
Majoritatea românilor erau de părere că Dedeman este numele lor de familie, însă iată că nu! Numele brandului este, de fapt, un acronim format de la numele lui Dragoș, soției sale, Denise, fratelui Adrian și al soacrei Margareta.
„Îmi pregătisem niște denumiri, dar erau deja luate. Cei de la registru mi-au spus să mă gândesc repede la ceva, să-mi pun numele, orice. Nu prea îmi plăcea treaba cu numele, dar stâng acolo, la coadă, am încercat să compun ceva. Eu, Dragoș, soția, Denise, fratele meu, Adrian. De-de-an. Nu suna bine. M-am gândit la soacra mea și am mai pun un M. Așa a ieșit Dedeman.
O vreme mi s-a părut un nume nepotrivit, umblam cu facturile măzgălite pentru că producătorii cu care lucram ne stâlceau în toate felurile. Mă și gândeam, domnule, nu am fost în stare să aleg un nume ca lumea. Peste ani, mi-am dat seama că e un nume potrivit pentru portofoliul nostru. Sună bine, nemțește, așa…”, a adăugat Adrian Păval.