Ana Maria Mircea s-a născut într-o familie de mici antreprenori buzoieni și a moștenit, la rândul său, microbul antreprenoriatului, care a dat naştere unui nou business. Cum a reușit să transpună lecţiile învăţate în afacerea familiei, o carmangerie care comercializează PRODUSE-FANION din regiunea Buzăului, în noul business, un restaurant tip fine-dining, în care preparatele tradiţionale sunt reinterpretate în stil contemporan, şi din care s-a născut, de asemenea, o a doua carmangerie, destinată segmentului B2B?
„Implicarea mea în afacerile de familie a fost o călătorie antreprenorială, de la a avea la a fi. Tatăl meu mi-a fost primul ghid, însă am ales să pornesc pe calea mea după tot ce am învăţat de la el. Am astfel ocazia să aplic propriile cunoştinţe, acumulate din mentorat, dar şi cursurile urmate în diverse academii şi şcoli internaţionale în ultimi zece ani”, a declarat Ana Maria Mircea, fondator al restaurantului Dacia Romanian Dining, al carmangeriei Dacia Romanian Gourmet, şi fost manager în compania RoxAna, conform businessmagazin.ro.
D altfel, aceasta a administrat și a dezvoltat până acum trei ani carmangeria RoxAna, care a fost pornită de către tatăl său în anii ’90. Acest business a acumulat, în ultimii 5 ani, o cifră de afaceri de 14 milioane de euro, dar şi restaurantul Dacia Romanian Dining, pe care l-a deschis în 2021, şi din care s-a născut, în născut unei investiţii iniţiale de 1 milion de euro, o a doua carmangerie, axată pe segmentul B2B.
Ai putea fi interesat și de: Cine este patroana cofetăriei de prestigiu PAUL? Are vârsta de 80 de ani și a preluat afacerea de la tatăl său!
Carmangeria RoxAna a fost numită așa după cele două fiice ale antreprenorului Sandu Mircea, care are un portofoliu din peste 300 de produse refrigerate şi aproape 50 de produse afumate. Cu un bon mediu de 40 de lei, carmangeria îşi vinde produsele într-un spaţiu comercial de 400 de metri pătraţi amplasat în Piaţa Centrală din Buzău şi colaborează cu un număr de 28 de furnizori. Mai mult decât atât, această companie are propria unitate de producţie, cu o medie anuală înregistrată de circa 55 de tone de produse afumate şi 850 de tone de produse de carne refrigerate.
Restaurantul care a fost deschis în anul 2021, cu o investiţie iniţială de 400.000 de euro, a înregistrat venituri de 260.000 de euro în primul an de activitate, iar pentru anul în curs este estimat că va atinge o cifră de afaceri de 600.000 de euro, pentru ca în 2024 să ajungă la borna primului milion. În restaurant, care are 40 de furnizori de materie primă o suprafaţă de 400 de metri pătraţi şi o capacitate de 160 de locuri, valoarea medie a notei de plată este de 170 de lei.
Buzoianca a menționat cinci factori care au ajutat-o să reușească.
Primul dintre aceștia este calea bătătorită. Aceasta a menționat că a simțit o mare responsbailitate atunci când a venit voprba de a duce mai departe business-ul familiei, însă a creat o oportunitate din aceasta. De asemenea, a implementat propria viziune între inovație și tradiție, astfel că poată crea un brand tânăr, dar puternic.
„Toate provocările alături de familia mea mi-au oferit şansa de a dezvolta propriile mele abilităţi într-un mediu antreprenorial real şi provocator, validând astfel propria mea identitate.” Potrivit ei, rolul său în afacerile familiei a fost unul de evoluţie şi transformare, „îndreptându-mă spre o perspectivă antreprenorială mai profundă şi sustenabilă, cu un accent pe dezvoltarea afacerilor scalabile, inovatoare, cât şi către venit pasiv şi investiţii.”, a declarat Ana Maria Mircea, potrivit sursei citate.
Al doilea factor este calea nouă.
A ajutat-o foarte mult experiența din familie și a făcut-o să aprecieze și mai mult produsul tradițional atestat, produs curat, românesc. De asemenea, a ajutat-o să descopere o piață neexploatată din punct de vedere gastronomic, turistic, dar și cultural în industria HoReCa.
„Am călătorit foarte mult în afara ţării şi am observat această tendinţă în creştere a pieţei, a turiştilor care caută experienţe gastronomice locale, unele chiar rafinate, şi în România. Provocarea a fost să aduc produsul tradiţional românesc într-un mod contemporan, adaptat şi aliniat marilor branduri de lux internaţionale din HoReCa. Am studiat foarte mult şi am adus acasă tot ce am învăţat, transpunând aceste cunoştinţe în brandul Dacia Romanian Dining.”, a adăugat aceasta, conform sursei citate.
Al treilea factor este legat de preparatele tradiționale B2B și B2C.
În momentul în care vine vorba de profilul clienților celor două afaceri, acesta e diferit pentru fiecare, iar Ana Maria Mircea explică acest lucru.
„Când vorbim de afacerea de familie de bază, fiind situată în piaţă centrală a oraşului, Carmangeria RoxAna s-a adresat preponderent consumatorului cu venituri mici şi medii, pe alocuri şi cu venituri mari, mai ales că după renovarea locaţiei a devenit lider de piaţă pe calitate şi trendsetter.
În cea de-a doua carmangerie – Dacia Romanian Gourmet, un brand distilat din restaurant – ne adresăm segmentului B2B – reţelele de distribuţie naţională şi internaţională. Noua carmangerie se situează în arealul Pleşcoi şi este în plină dezvoltare şi investiţie.”, a mai spus aceasta, potrivit celei citate.
În schimb, oaspeţii restaurantului Dacia Romanian Dining sunt antreprenori, familii, iubitori de cultură, dar şi turistul român, străin, atât în tranzit cât şi în căutare de experienţe grastronomice locale unice.
„Clienţii restaurantului Dacia Romanian Dining aşteaptă nu doar mâncare de calitate, ci şi servicii excepţionale, un mediu plăcut şi o experienţă de brand completă, cu care i-am obişnuit, o conexiune cu tradiţiile româneşti, prezentate într-o manieră modernă şi inovatoare.”, a adăugat buzoianca, potrivit sursei citate.
Al patrulea factor este reprezentat de Babicul de Buzău, peste hotare.
Antreprenoarea are în plan să se extindă în noi piețe și sectoare, astfel să păstreze un accent pe calitate și sustenabilitate. Așadar, în paralel cu finalizarea noii carmangerii Dacia Romanian Gourmet, are în vedere distribuţia naţională şi internaţională, „unde vom pune în valoare tezaurul şi moştenirea locală, Babicul de Buzău, produsul emblematic al Buzăului, ce face parte din comorile contemporane ale regiunii.
Pe viitor, antreprenoarea are planuri de extindere în noi pieţe şi sectoare, „păstrând un accent pe calitate şi sustenabilitate”. Astfel, în paralel cu finalizarea noii carmangerii Dacia Romanian Gourmet, are în vedere distribuţia naţională şi internaţională, „unde vom pune în valoare tezaurul şi moştenirea locală, Babicul de Buzău, produsul emblematic al Buzăului, ce face parte din comorile contemporane ale regiunii”.
Următoarele locații pe care le va alege vor fi strategice, astfel să aducă un plus de valoare comunităților locale și de a extinde accesul la produsele și serviciile companiei. Focusul companiei este asupra unor zone cu potențial ridicat și interes pentru cultură și gastronomia românească.
„Am construit încă de la început un brand şi o afacere cu potenţial scalabil şi francizabil. Considerăm că lucrurile se construiesc pas cu pas, sustenabil, la momentul potivit. Obiectivul nostru a fost să dezvoltăm un grup de societăţi sub cupola aceluiaşi brand românesc sustenabil.
Caietul de franciză este construit astfel încât să poată livra şi produsele diferentatoare ale locaţiei către celelalte francize. Analizăm, de asemenea, şi posibilităţile de francizare şi extindere internaţională, vizând pieţe unde valorile şi produsele noastre pot fi bine primite şi unde putem promova gastronomia tradiţională.”, a mai spus aceasta, potrivit sursei citate.
Nu în ultimul rând, ultimul factor este antreprenoriat pe toc.
Ana Maria Mircea spune că antreprenoriatul reprezintă o zonă foarte frumoasă şi de cercetare în ultimii zece ani.
„Am căutat să înţeleg cum este sănătos să lucrez ca şi antreprenor-femeie încât să-mi pot menţine natură feminină dar şi să reuşesc să îmi desăvârşesc personalitatea prin cariera mea, să dobândesc cât mai multe competenţe şi abilităţi care să-mi permită să manifest în toate ariile din roata vieţii.
Atât eu cât şi familia mea şi ne-am confruntat cu un comportament la limită între dependenţa de muncă şi realizarea personală, familială prin muncă. Afacerile, dacă nu sunt construite pe baze solide, nu pot să muncească pentru noi şi vom fi mereu într-un cerc vicios, greu de oprit odată început şi setat în acest mod. Mi-am propus să îmi fac timp şi să ofer mai mult în 2024.”, a mai adăugat antreprenoarea, conform celei citate.
În calitate de ider, Ana Maria Mircea combină delegarea cu implicarea directă în deciziile importante.
„Îmi menţin conectivitatea şi în concedii, dar încurajez autonomia echipei şi dezvoltarea lor continuă. Investim mult în traininguri, business coaching alături de ei, cât şi studii de specialitate.”, a comunicat aceasta.
„Îi sfătuiesc să aibă rezilienţa şi răbdarea efortului disciplinat, dar mai ales să-şi caute mentori buni care să-i susţină cu instrumente smart, un plan de afaceri, o viziune puternică, un brand coerent – chei foarte importante pentru profitabilitate şi succes. În epoca contemporană o afacere are nevoie de foarte multe puncte forte ca să reuşească, piaţa este deja dezvoltată şi nu este suficient doar să ai o idee bună de afaceri şi să fii talentat.”, a concluzionat Ana Maria Mircea, conform celei citate.
Ai putea fi interesat și de: Afacerea care înfloreşte în decembrie. Un Moş Crăciun de închiriat pentru câteva ore costă 650 de lei