Procedurile de utilizare a cardului de energie sunt diferite în cazul celor care locuiesc la casă față de cei care locuiesc la bloc sau de aplicația online.
Un motiv în acest sens ar fi că administratorul asociației de locatari plătește factura centralizată furnizorului de energie furnizorului de energie electrică, nu pentru fiecare apartmant în parte.
Asociația de locatari primește de la poștă un certificat de validare a datoriei pentru fiecare apartament unde există beneficiari ai ajutorului de 1.400 de lei. Având aceste certificate, apoi se întocmește factura generală care va fi dusă înapoi la poștă.
Reprezentanții asociaților de proprietari privesc această procedură de plată a facturii ca fiind foarte complicată. În opinia lui Radu Opaina, președintele Asociației de Proprietari din România, acest proces ar trebui simplificat.
„Venea cu tichetul la administrator, primea administratorul tichetul, îl dădea mai departe la furnizori. Şi a doua modalitate mai simplă, prin mandat poştal. Să se ducă cu mandat poștal la fiecare beneficiar și să dea banii. Şi cu banii ăia, omul își plătea nevoile, nu? Că pentru asta sunt banii ăia, nu sunt pentru altceva”, a replicat președintele Asociației de Proprietari din România, potrivit rador.ro.
Marcel Boloș a spus ce ar trebui să facă titularul de card de energie pentru a-și plăti factura de încălzire de la bloc.
„După ce a primit cardul, beneficiarul care vrea să-şi plătească căldura la bloc solicită asociaţiei de proprietari acest certificat de validare a datoriei. Asociaţia de proprietari completează cu datele de identificare şi suma pe care o datorează certificatul.
După aceea, beneficiarul are două modalităţi: aceea în care merge la Oficiul Poştal cu trei documente – actul de identitate, cardul de energie şi certificatul de validare a datoriei – pentru căldura la bloc.
A doua modalitate este la poştaş, care poate să întocmească formalităţile pentru ca să-şi plătească căldura la bloc”, a explicat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloș.