- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum arată stația de metrou Tudor Arghezi. Pentru ce s-au investit aproape 50 milioane de euro

12 Feb, 20:33 • Alexe Raluca
Cea mai nouă stație de metrou din București, Tudor Arghezi, a fost construită de Primăria Sectorului 4 în partneeriat cu Metrorex. Investiția totală s-a ridicat la aproximativ 50 de milioane de euro.

Dată în folosință în data de 15 noiembrie 2023, stația de metrou Tudor Arghezi oferă bucureștenilor, dar și navetiștilor mai multe oportunități de transport facil.

Citește și: Primăria Cluj a primit 6 oferte pentru supervizarea lucrărilor de la metrou. Care sunt firmele care se bat pentru contractul de 200 de milioane de lei

Cum arată stația de metrou Tudor Arghezi

Pentru moment, circulația spre și dinspre această stație se realizează în sistem pendulă, pe o singură linie, iar trenul care vine dinspre Pipera nu ajunge direct la stația Tudor Arghezi, ci trebuie schimbat la stația Pipera. Ca dimensiune, stația este mai degrabă medie, fiind mult mai mică decât cea de la Titan. În ceea ce privește aspectul, constructorii nu s-au concentrat asupra părții estetice, ci mai cu seamă funcționalității.

Proiectul stației de metrou Tudor Arghezi a fost cofinanțat din Fondul de Coeziune, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

În București ar urma să se mai construiască trei stații de metrou pe magistrala M2 Pipera-Berceni. Licitația pentru construirea a încă trei noi stații până în comuna Berceni (jud. Ilfov) pe Magistrala M 2 Pipera-Berceni va fi lansată până la jumătatea anului, după cum a anunțat primarul sectorului 4, Daniel Băluță, conform Economedia. Prelungirea M2 în Berceni va face din comuna cu zeci de mii de locuitori prima comună din România cu linie de metrou. M2 Berceni -Pipera transportă aprox 250 000 călători/zi, aproape jumătate din totalul celor 5 magistrale.

Ministerul Transporturilor a aprobat în decembrie 2023 un proiect pentru modernizarea M2 cu o valoare de aproape un miliard de lei și o durată de 4 ani, potrivit secretarului de stat Ionel Scrioșteanu.

De asemenea, Primăria sectorului 4 va lansa licitația și pentru continuarea Magistralei M 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu, (un proiect inclus inițial în PNRR și înlocuit cu M 6) care se va derula în parteneriat cu sectorul 5.

Citește și: Este oficial! Încep lucrările pentru Metroul de Otopeni. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru primele 6 stații