Conform Influencer Marketing Hub, YouTuberul mediu de astăzi câștigă 0,018 dolari pe vizualizare, ceea ce echivalează cu aproximativ 18 dolari pentru fiecare 1.000 de vizualizări de reclame (prin programul YouTube Partner, care funcționează cu contul tău AdSense). Totuși, câștigurile reale pe care le vei obține de la AdSense pe YouTube vor depinde de volumul de trafic, de tipul de conținut pe care îl faci și de locurile în care se află vizitatorii tăi, scrie streamyard.com
În 2022, suma de bani provenită din venituri din publicitate pentru un creator de conținut YouTube american mediu era de aproximativ 1.154 de dolari pe săptămână sau 4.616 de dolari pe lună. Aceasta ar fi pentru 20.000 de vizualizări pe zi și o rată medie de implicare de 50%.
Suma pe care o pot câștiga YouTuberii din sponsorizările de brand variază foarte mult. În medie, sponsorii plătesc YouTuberii între 10 și 50 de dolari pentru 1.000 de vizualizări, iar aceasta poate crește la 10.000 până la 50.000 de dolari dacă videoclipul depășește 1 milion de vizualizări. Plata reală depinde de factori precum numărul de vizualizări, conținutul, publicul și bugetul sponsorului.
Sponsorii vor lua în considerare numărul de abonați pe care îi ai și caracteristicile publicului. YouTube poate afecta și ratele de sponsorizare, deoarece unele nișe pot fi mai atractive pentru anumiți sponsori sau pot avea un public mai implicat.
YouTuberii pot câștiga bani frumoși din abonamentele de canal, dar și din abonamentele Patreon, care funcționează similar, dar sunt gestionate în afara platformei YouTube. Prețul minim pentru un abonament la canal este de 4,99 USD pe lună, iar cel maxim poate ajunge la 49,99 USD. Din suma plătită de spectatori, YouTube reține 30%, astfel că pentru un abonament de 5 USD, YouTube păstrează 1,50 USD, iar creatorul primește 3,50 USD.
Recent, YouTube a adăugat funcționalități suplimentare în secțiunea de analiză a veniturilor din abonamente, disponibile în YouTube Analytics. Creatorii au acum opțiunea de a vizualiza veniturile totale generate din abonamente, pot urmări ratele recurente de abonare și pot identifica sursele principale ale conversiilor.
Sumele de bani pe care le poți câștiga din marketingul afiliat variază în funcție de produsele și serviciile promovate și de parteneriatele cu diferite mărci. Majoritatea programelor de afiliere oferă comisioane între 5% și 50% din prețul de achiziție sau abonament, cu posibilitatea de a obține comisioane mai mari în anumite situații.