Cum poți fi despăgubit dacă ți-a fost anulat zborul sau avionul are o întârziere de peste 3 ore. Primul lucru care trebuie menționat e faptul că Regulamentul nr. 261/2004 al Consiliului European și al Parlamentului European stabilește clar drepturile pasagerilor de pe liniile aeriene.
Astfel, dacă zborul tău întârzie, în funcție de numărul e ore în care ai așteptat, există câteva reguli clare. Astfel, dacă avionul tău întârzie mai mult de două ore, pasagerii trebuie să primească mese, dar și băuturi răcoritoare.
De asemenea, aceștia au dreptul la două apeluri telefonice gratuite, ori la două mesaje text, e-mail, ori fax. Iar în cazul în care avionul întârzie mai mult, iar zborul este reprogramat pentru a doua zi, pasagerii trebuie să beneficieze de cazare, dar și de transport până la cazare și la aeroport înapoi, în mod gratuit.
În cazul unei întârzieri de cel puțin cinci ore, pasagerii pot opta pentru rambursarea costului integral al biletului sau pot solicita un zbor de retur la punctul de plecare inițial.
Dacă ești în una dintre cele două situații, trebuie să știi că ai dreptul la mese, băuturi răcoritoare, cazare, dar și transport între aeroport și cazare. De asemenea, poți efectua apeluri telefonice gratuite, ori să trimiți mesaje text gratuite sau e-mailuri.
În ceea ce privește dreptul la rambursarea costului biletului, aici există un termen de șapte zile. Mai mult de atât, deși puțini știu, în cazul în care ți-a fost anulat zborul, poți să soliciți despăgubiri, iar pentru asta poți primi până la 600 de euro.
Conform regulamentului menționat anterior, poți solicita despăgubiri de 250 de euro pentru orice zbor de 1.500 de kilometri sau mai puțin. De asemenea, pot fi solicitate despăgubiri de 400 de euro pentru u toate zborurile în interiorul UE de peste 1.500 km și pentru toate celelalte zboruri cuprinse între 1.500 și 3.500 km.
Există și posibilitatea de a cere despăgubiri de 600 de euro. Acest lucru se aplică la toate zborurile care nu intră sub incidența punctelor precedente. Această despăgubire se plătește doar atunci când pasagerul nu a fost informat în prealabil cu privire la anularea zborului. De asemenea, poate dura ceva timp până când banii ajung la destinatar, în funcție de compania aeriană aleasă.