Mai multe cheltuieli aberante de zeci de milioane de euro au fost făcute de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru studii de fezabilitate ale unor lucrări de infrastructură rutieră nerealizate. Aceste nereguli au fost sesizate de către Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS), în demersul acestora de a descoperi și de a face publice aceste cheltuieli inutile.
Potrivit fundației compania care a încasat cel mai mult de la stat care se află pe prima poziție în top, se numește Consitrans SRL. În conturile companiei au intrat aproape 21 de milioane de euro, încasați pentru studii de fezabilitate. Consitrans SRL este condusă de Eduard Hanganu care deține 92% din acțiunile sociale și de Viorica Hanganu care are 8% dintre acestea. Eduard Hanganu este, de asemenea, și administratorul companiei.
Alte articole: Țările europene unde cadrele didactice câștigă salarii de peste 50.000 de euro. Cu cât este plătit un profesor debutant în Danemarca?
Consitrans SRL este una dintre companiile prietene ale CNAIR, care de ani de zile este abonată la lucrările companiei, cu toate că acestea au stârnit de-a lungul vremii extrem de multe controverse. Compania este acuzată de eșecul major înregistrat în cazul autostrăzii dintre Orăștie și Sibiu, care era foarte puțin timp de la inaugurare s-a prăbușit. Aceeași companie, în anul 2025, a fost acuzată că că a proiectat un drum pe câmpia dintre Craiova şi Calafat, unde a prevăzut de-a lungul DN 56 rigole adânci de un metru şi jumătate punând în pericol traficul rutier.
Medalia de argint pentru încasări din bani publici pentru lucrări inutile ajunge la firma Search Corporation SRL. Aceasta a câștigat peste 5,3 milioane de euro în urma unor studii de fezabilitate care nu au fost niciodată folosite. Compania aparține omului de afaceri Michael Mihai Stanciu, iar administrator este Search AVG. Internațional, cu sediul în SUA. Persoană împuternicită este Search – A.V.G. Internațional SRL este același Michael Mihai Stanciu.
Ultima dar nu cea din urmă, pe locul al treilea se situează compania Iptana SRL, care a încasat circa 1 milion de euro din banii noștri, pentru zeci de studii neutilizate. Această companie este responsabilă pentru proiectarea majorității drumurilor, podurilor, porturilor și aeroporturilor construite înainte de Revoluție în România.
Lista completă cu firmele care au câștigat milioane de euro pe alte zeci de studii de fezabilitate neutilizate poate fi vizualizată pe siteul FACIAS.