- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Cum se face radierea unei mașini. De ce acte ai nevoie pentru a scoate din circulație un autoturism

27 Aug, 12:24 • Andrei Alina
În cazul în care ați vândut o mașină sau nu o mai folosiți și o dați la programul Rabla este indicat să o radiați. Radierea este recomandată și dacă a fost furată. Este un proces simplu pentru care trebuie să vă adresați Direcției de Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) pentru radiere.
Cum se face radierea unei mașini. De ce acte ai nevoie pentru a scoate din circulație un autoturism

Radierea unei mașini înseamnă scoaterea ei din evidențele autorităților fiscale, adică de la plata impozitelor, și scoatere din circulația rutieră. Unele operațiuni se pot face online, dar pentru altele este nevoie să vă prezentați personal la ghișeu.

 

În ce condiții se face radierea unei mașini

Dacă ați vândut recent o mașină este indicat să o și radiați pentru a nu mai fi obligat să plătiți impozite pentru ea. De asemenea, dacă ați vândut o mașină ar trebui radiată pentru a evita amenzile care ar putea fi emise pe numele proprietarului masinii, adică dumneavoastra pentru că în acest caz încă figurați în evidența statului ca fiind posesor al mașinii.

Radierea este recomandată și dacă aveți o mașină pe care nu o mai folosiți și intenționați să o dați la casat prin Programul Rabla sau daca autoturismul v-a fost furat.

Citește și: Aceste mașini mai pot circula în România doar după schimbări costisitoare! RAR: Totul se face într-un atelier autorizat de reparații

 

De ce documente ai nevoie pentru radierea unei mașini

Ordinul 1501/2006 prevede că radierea unei mașini trebuie cerută de proprietar în termen de 30 de zile de la îndeplinirea condițiilor de mai sus. Prorietarul mașinii trebuie să se adreseze Direcției de Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) pentru radiere.

Dosarul de radiere trebuie să conțină certificatul de înmatriculare sau de înregistrare, plăcuțele cu număr de înmatriculare sau de înregistrare, după caz, cartea de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), fișa de înmatriculare cu viza organului fiscal competent al autorității administrației publice locale, stabilită potrivit legii, sau  certificatul de atestare fiscală, potrivit wall-street.ro.

În cazul mașinilor cu numere vechi, înmatriculate înainte de 1 iulie 1993, pentru radiere este nevoie doar de completarea unei declarații pe propria răspundere, în situația în care posesorul mașinii are certificatul de înmatriculare, prin care se arată că mașina a fost dezmembrată sau, după caz, retrasă din circulație.

Citește și: Mașinile poluante care nu vor mai fi înmatriculate din septembrie. Cele care nu respectă standardele vor fi retrase din circulație

 

De ce acte ai nevoie pentru radierea fiscală și radierea din circulație:
Cererea de radiere auto;
Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV), în original și copie;
Certificatul de atestare fiscală;
Certificatul de radiere fiscală – 3 exemplare;
Dovada depozitării într-un spațiu adecvat, în conformitate cu prevederile legale;
Certificatul de înmatriculare – original;
Plăcuțele cu numărul de înmatriculare;
Actul de identitate al celui care depune cerere, în original și copie;
Pentru persoanele juridice, documente care atestă dobândirea personalității juridice

În cazul vinderii mașinii în interiorul țării, pe lângă situațiile deja menționate, trebuie făcută și radierea fiscală pentru care trebuie să vă adresați Direcției Taxe și Impozite Locale de care aparține cel care a deținut mașina, cu următoarele acte:

Fișa de înmatriculare;
Actul de înstrăinare (factură, contract de vânzare-cumpărare, act de donație, hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă sau certificat de moștenitor);
Cartea de Identitate a Vehiculului;
Actul de identitate al solicitantului (BI/CI – persoane fizice; BI/CI, CIF – persoane fizice autorizate; Certificat de Înregistrare a Societății – persoanele juridice).

Eliberarea certificatului de radiere din circulație nu se desfășoară peste noapte, dar nici nu durează foarte mult. În primul rând, Certificatul Fiscal se obține în circa cinci zile lucrătoare de la depunerea dosarului aferent. Ceea ce este important este că Certificatul Fiscal poate fi solicitat și online, de către proprietar, prin Spațiul Privat Virtual (SPV) al ANAF. Acolo, documentul e eliberat electronic.

Cât privește eliberarea certificatului de radiere din circulație, acesta este emis, în mod uzual, în aceeași zi, la DRPCIV.

 

 

Urmărește Daily Business pe Google News