RetuRO a publicat astăzi pe platforma dedicată specificațiile și cerințele pentru automatele de preluare a ambalajelor de băuturi. Românii își primesc garanția de 50 de bani înapoi începând cu data de 30 noiembrie, informează economica.net.
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, românii își primesc garanția de 50 de bani înapoi, prin introducerea ambalajelor de băuturi – sticle, PET, cutii în automate. Românii trebuie să meargă cu ambalajele respective în magazine. Ele vor fi preluate fie manual, fie de automate, care ar trebui să fie ușor de folosit, așa cum arată specificațiile publicate de RetuRO pe platforma https://returosgr.ro/info-comercianti-documente-utile. Aparatele scanează și recunosc ambalajele de băuturi care intră în Sistemul de Garanție-Returnare, de la 0.1 litri la 3 litri și care vor avea pe etichetă logo-ul și codul de bare SGR.
Citește și despre următorul subiect: Aproape 40% din totalul deșeurilor din România provin din construcții. Țara noastră produce peste 3 milioane de tone de deșerui anual
RetuRO le transmite românilor să returneze recipientele de băuturi complet goale de lichid. Mai mult decât atât, consumatorii trebuie să se asigure că ambalajele au eticheta intactă. Aparatele vor emite bonuri sau vouchere care pot fi utilizate pentru recuperarea garanției de către consumator. RVM-ul va emite un bon sau un voucher electronic în care se va menționa cel puțin magazinul în care a avut loc returnarea, numărul de ambalaje depozitate din fiecare tip de metal, suma totală a garanției care urmează să fie rambursată sau ora, data și un cod de bare unic pentru a se putea identifica aparatul și locația în care a avut loc restituirea.
Dacă totul este în regulă, românii ar trebui să vadă afișat mesajul „Ambalajele sunt acceptate și se plătește garanția (de ex. „Garanție RON 0,50”). Dacă există probleme în schimb, aparatele vor afișa unul dintre următoarele mesaje: „formă nerecunoscută”, „siluetă nerecunoscută”, „cod de bare ilizibil”, „ambalaj neaprobat”. Clientul va fi înștiințat de aparat că „Ambalajele sunt respinse și returnate clientului din cauza nerecunoașterii”. Aparatele trebuie să fie disponibile 24/7 pentru consumatori, dar și online prin intermediul unei metode standard de comunicare electronică digitală și să fie aliniate la cerințele RetuRO.
Te-ar putea interesa și: Locurile din România în care oamenii folosesc deșeurile de plastic pentru a le transforma în noi obiecte. „Va deveni un centru educaţional pentru reciclare”