Sameday, cunoscuta companie de curierat, s-a bucurat de Blac Friday cu vârf și îndesat, după ce a înregistrat o creştere de 20% a volumelor livrate, ajungând la un număr total de 3,6 milioane de colete. Dintre acestea, circa 60% din colete au ajuns la easybox-uri, metoda de livrare cu o creştere accelerată în ultima perioadă.
„Black Friday este mereu o provocare pentru noi, însă cu fiecare an devenim tot mai pricepuţi în gestionarea unui volum mare de colete ce trebuie livrate într-un timp extrem de scurt. Este un efort de echipă, care, fără susţinerea partenerilor, a magazinelor online şi în special a colegilor din companie, ar fi greu de realizat.
Anul acesta, în ciuda începutului dificil, vedem o campanie de Black Friday bună care este în desfăşurare încă pentru mulţi dintre partenerii noştri, care nu au încheiat sezonul de reduceri. Ne aşteptăm ca volumele să se menţină la un nivel ridicat până la finalul anului şi să reuşim să respectăm promisiunea de livrare pentru consumatori”, a declarat Lucian Baltaru, Fondator şi CEO Sameday Group.
Sameday a remarcat entuziasmul oamenilor cu privire la easybox-uri, motiv pentru care a investit în ultimul an în extinderea reţelei, astfel că în prezent, compania numără 4.200 de easybox-uri, dintre care 3.650 în România, iar restul în Ungaria şi Bulgaria. La nivel naţional, distanţa medie până la cel mai apropiat easybox este de 7 minute de mers pe jos, respectiv de 3-5 minute în Bucureşti şi oraşele mari.
În ceea ce priveşte zonele cele mai active din punct de vedere al comenzilor făcute în perioada de Black Friday, Bucureştiul a ocupat primul loc, cu peste 300.000 de livrări în patru zile. Topul este completat de Cluj-Napoca, cu peste 70.000 colete, urmat de Iaşi, cu 47.000 colete, şi Bacău şi Timişoara, fiecare cu peste 40.000 comenzi livrate.
În ultimele luni, Sameday a investit circa 50 milioane de euro în ultimele luni în tehnologii şi soluţii care să acomodeze un număr cât mai mare de comenzi. Astfel, capacitatea de manipulare a crescut cu 20.000 de colete pe oră faţă de anul trecut. Mai mult, compania a investit şi în extinderea reţelei de easybox-uri, care a crescut cu 41% faţă de anul trecut. Anul acesta, au fost instalate 1.485 de lockere în România, reţeaua fiind disponibilă în 333 oraşe din ţară.