Lotul Lugoj-Deva de pe A1, pe care se află și primul tunel realizat în România de un constructor local, trebuie să respecte un program al lucrărilor foarte strict astfel încât țara noastră să nu piardă cele 1,8 miliarde de lei din PNRR pentru acest proiect, notează Economedia.
În acest context, Sorin Grindeanu a anunțat că va verifica lotul de pe A1 Lugoj-Deva, singurul dintre cele 18 loturi din PNRR care include și un tunel forat. Potrivit termenelor de execuție din contractul semnat, lotul de 10 kilometri, este proiectul PNRR are cea durată de execuție contractată, de 34 de luni de la Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL), care încă nu a fost emis pentru tuneluri.
Reprezentanții CNAIR au transmis că faptul că proiectul tehnic completat pentru cele două tuneluri va fi depus peste aproximativ două săptămâni, asta înseamnă că cele 34 de luni pentru execuție vor fi calculate din luna iunie.
După cum arată sursa citată, pentru ca România să nu piardă fondurile din PNRR este necesară finalizarea lucrărilor pentru acest lot înainte de termenul din 2026, deși mai sunt doar doi ani și jumătate până atunci. De asemenea, este necesar ca asocierea care a câștigat contractul, formată dintr-un constructor local și unul din Bosnia și Herțegovina, să-și facă treaba fără probleme, includerea constructorului străin fiind necesară deoarece doar acesta are experiență dovedit în construcția de tuneluri.
Te-ar putea interesa și: Legătura completă între A1 și Autostrada Soarelui are întârzieri de un an. Care este stadiul lucrărilor de pe Autostrada București
Vizita anunțată de Sorin Grindeanu ar urma să aducă o serie de clarificări pentru autoritățile centrale în ceea ce privește calendarul lucrărilor pentru tunel și restul lotului, evoluția tehnică a proiectului și resursele umane și materiale pe care constructorul va putea să le mobilizeze pentru această lucrare.
Ministerul Transporturilor a emis pe 22 aprilie 2024 Autorizația de Construire pentru prima parte a lotului lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj-Deva. Trebuie precizat că acesta este un contract de 1,8 miliarde lei finanțat din PNRR. Lotul de 9 km Holdea va permite circulația completă pe autostradă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II. Cele două tuneluri sunt proiectate la km 52+841 – 53+209 și respectiv 53+581 – 55+459.