Curtea de Apel București va judeca pe 15 decembrie contestația turcilor de la Ictas la contractul de 1,3 miliarde lei pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică (Autostrada Transilvania), ce au fost scoase din contractul cu UMB, potrivit informării pe care Instanța a publicat-o marți, 28 noiembrie, conform Economedia.
Noul termen este destul de apropiat pe care l-a stabilit CAB, dar deblocarea licitației se poate face până la sfârșitul anului doar cu o decizie la primul termen.
Sursa citată a transmis că licitația pentru cele două viaducte este din nou suspendată după ce Ictas (Turcia) a contestat la CAB decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) care a respins contestația privind caietul de sarcini.
Te-ar putea interesa și: Sunt semnate contractele pentru 834 de kilometri de autostradă și drum expres. Asociația Pro Infrastructură anunță stadiul lucrărilor
,,Luni, 27.11.2023, Autoritatea Contractanta a suspendat procedura de atribuire a contractului „Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009– km 12+000 si km. 21+406 – km 24+890, aferente Autostrazii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, ca urmare a introducerii, in data de 24.11.2023, a unei plangeri la Curtea de Apel Bucuresti, impotriva Deciziei CNSC nr. 2626/C3/2929/08.11.2023.
Astfel, in vederea evitarii aparitiei unor circumstante care sa conduca la anularea procedurii de atribuire ca urmare a imposibilitatii implementarii unor masuri de remediere dispuse de Instanta, noul termen pentru depunerea ofertelor va fi stabilit si adus la cunostinta operatorilor economici ulterior pronuntarii de catre Curtea de Apel Bucuresti a unei solutii cu privire la plangerea introdusa, respectiv ulterior implementarii masurilor de remediere necesare, daca este cazul”, transmite CNAIR.
„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, este menționat în contractul din SEAP.
Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).
Constructorii au solicitat către CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile oferite se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică.
Din explicațiile tehnice consultate de sursa citată rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.
Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă anul trecut lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023 (n.r. UMB nu avea contracte pe aproape 500 km), acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.