SUV-ul Dacia Duster este produs în România, mai exact la Mioveni și a fost inclus de jurnaliștii britanici de la Autocar în topul celor mai bune mașini 4×4 și off-road ale anului 2023. Mașina românească este considerată „suficientă pentru a aborda zonele sălbatice”, a transmis Profit.ro.
Jurnaliștii au alăturat Duster-ul lângă nume grele ale industriei auto, din segmentul off-road, precum: Land Rover Defender, Jeep Wrangler, Toyota Land Cruiser, Mercedes-Benz G Class, Ineos Grenadier. Aceste modele sunt recunoscute de specialiști drept cele mai bune și echipate mașini potrivite pentru drumurile de munte. Prețurile sunt pe măsură, iar automobilele dispun de tehnologie superioară.
Doar cele care beneficiază de tracțiune AWD pot face față pe drumurile dificile, iar una dintre condițiile necesare, dar nu destul de suficiente, ar fi echiparea cu anvelope corespunzătoare.
„Nu este la fel de ieftin pe cât a fost (acum nu există o versiune Access entry-level cu tracțiune integrală), dar cu puțin sub 21.000 de lire sterline pentru Expression dCi 115 4×4 este încă accesibil, indiferent de tipul de vehicul căutt (vă veți chinui să obțineți un supermini specificat în mod similar pentru acea sumă în zilele noastre)”, își încep descrierea britanicii.
Englezii sunt de părere că în privința capacității de a rula în afara șoselelor asfaltate, Dacia Duster nu se ridică la aceleași standarde precum și celelalte mașini din lista menționată mai sus, însă este suficient pentru a face față unor zone mai sălbatice.
Sistemul de tracțiune integrală vă permite să alegeți tracțiunea față pentru șosea, un mod Auto care cuplează rapid axa din spate atunci când detectează patinarea roților sau „Lock”, care setează împărțirea cuplului la 50:50 pentru cea mai bună tracțiune off-road.
Mașina prezintă și o treaptă de viteză mai scurtă specială pentru urcarea pantelor abrupte și Hill Descent Control pentru coborâre. Mai mult, și sistemul de infotainment deține o busolă și un altimetru, tocmai pentru localizare sau dacă există pericol de răsturnare.
De asemenea, Dacia Duster dispune de câteva cele mai bune componente off-road, garda la sol decentă și o greutate destul de mică, pentru a-i permite să traverseze cu ușurință în vârful degetelor peste unele obstacole.
Dacia Duster are sub caroserie o versiune simplificată a tehnologiei All Mode 4×4 dezvoltată de Nissan, care îi asigură aceste performanțe off-road, cu ajutorul unui mic computer ce controlează tracțiunea celor patru roți. Motorul diesel 1.5 dCi, care va dispărea pe viitoarea generație, a fost și el apreciat de pasionații off-road, pentru performanțele sale potrivite pentru greutatea mașinii.
Jurnaliștii mai adaugă că „direcția este precisă, controlul caroseriei bun și are aderență mai mult decât suficientă”, dar și că „suspensia ușoară și lungă combinată cu anvelope de profil înalt, vă permit să abordați denivelările și gropile cu o încredere rară”.
Alte articole: Succes pe piața locală din România! Primul hibrid din istoria Dacia a marcat o producție record, chiar înainte de mutarea în Maroc