Dacia Sandero ar putea fi catalogată ca fiind una dintre cele mai vândute mașini la sfârșitul anului 2022. Sandero a înregistrat 22.335 de exemplare pe cele 28 de piețe de pe care au fost colectate datele, având o creștere de 28% față de anul trecut. Diferența față de următoarea clasată, Fiat 500, este foarte mare, conform Jato Dynamics. de aproape 7.000 de unități.
Ai putea fi interesat și de: Angajații Dacia cer cea mai mare creștere de salarii din istoria companiei! Corporația a început negocierile cu sindicatele pentru contractul colectiv de muncă pentru 2024
Tesla Model Y, principalul rival Dacia Sandero, a avut din nou o lună slabă, ca toate modelele electrice din Europa, astfel că s-a situat pe un loc 22 care nu reflectă cu adevărat evoluția din acest a modelului american. Cu doar 10.774 unități, Model Y a fost în continuare cel mai vândut automobil electric, depășind Skoda Enyaq, Tesla Model 3 și cea mai nouă vedetă electrică a pieței, MG4. Dacia Spring a reușit din nou să prindă Top 5, cu aproape 6000 de unități, ceea ce înseamnă că a vândut mai mult decât VW ID.4 sau BMW i4.
Din punct de vedere al clasamentului general, se remarcă și performanța Ford Puma, care se află pe locul 8, cu 14.000 de unități vândute, în timp ce Dacia Duster a căzut pe locul 27, în așteptarea noii generații, având mai puțin de 10.000 de unități vândute în octombrie. Pe întreg intervalul de zece luni, ianuarie – octombrie, Dacia Sandero a adunat un volum de 196.121 unități vândute, care o plasează pe locul al doilea, la mică distanță de Tesla Model Y, care are 209.503 unități înmatriculate.
Dacia Diferența este suficient de mare pentru a mai putea fi recuperată în ultimele două luni, având în vedere că, în mod uzual, Tesla presează livrările în ultima lună a trimestrului. Chiar și așa, performanța Sandero este și va fi una de remarcat, dacă va reuși să rămână a doua cea mai vândută mașină de pe continent, cu volume peste ceilalți rivali europeni, potrivit celor Comunicate de profit.ro.
Celelalte modele ale Dacia au, la finalul celor zece luni, vânzări în creștere, cel mai mare procent fiind cel al lui Jogger, 67%, cu un total de 72.600 unități, urmat de Spring, 46%, cu 48.575 unități. Cea mai mică creștere este cea a lui Duster, 6%, la un volum total de 130.404 unități, fiind evident efectul apropierii lansării noii generații. Logan își din ce în ce mai mult clienții, mai ales că se mai vinde doar în România și Bulgaria.
Cu mai puțin de 1000 de unități în octombrie și doar 12.239 de unități pe tot anul, micul sedan pare că se pregătește să se retragă de pe piață, la finalul ciclului de viață, undeva în 2028. În total, Dacia a ajuns la un nivel al înmatriculărilor, în Uniunea Europeană, de 459.980 unități, cu peste 20% mai mare decât cel din 2022, ceea ce înseamnă că la final de an ne putem aștepta la cel puțin 540.000 de autoturisme Dacia înmatriculate în UE, la care se vor adăuga ale aproape 100.000 înmatriculate pe piețele din afara UE, în special Maroc și Turcia.
Ai putea fi interesat și de: Dacia Sandero a pierdut definitiv titlul de cea mai vândută mașină din Europa. Liderul Tesla nu mai poate fi depășit!