Dacia a reușit să înregistreze o creștere de 24% a vânzărilor în ultima jumătate de an, însă acum se confruntă cu o perioadă mai dificilă, care îi pune bețe în roate producției. Declinul cererii de automobile de pe piața întreagă poate afecta și marca românească, a transmis profit.ro.
„A fost o jumătate de an de succes pentru marca Dacia și cea mai mare satisfacție este că am crescut cota de piață. Am avut 4,5% pe piața de autoturisme, dar dacă ne uităm la cota de piață pe segmentul de clienți private cota a crescut la 8,4%”, a anunțat Xavier Martinet, senior vicepreședinte al Dacia.
Compania a vândut peste 345.000 de mașini, în primele șase luni, la nivel global, iar până la finele anului s-ar putea apropia de nivelul de 700.000 de unități, dacă piața nu va intra în declin.
„În general, pe întreaga piață, tendința comenzilor nu este fantastică. Putem vedea că piața este mai dură ca în ultimul an. Aș spune că nu este ceva specific, este ceva mai mult decât atât. Inflația ridică probleme clienților care trebuie să facă alegeri. Dacă ne uităm la performanțele Dacia, vedem că de fapt noi ne luăm cota de comenzi din piață. Încă mai avem o listă de comenzi care este aproximativ 3,5 luni, în acest moment. Nu sunt îngrijorat în comparație cu alte mărci, dar am unele îngrijorări legate de evoluția pieței în general. Nu sunt însă îngrijorat de performanța noastră pe această piață”, spune acesta.
În cazul modelului electric Spring este o situație mai aparte, deoarece a încetinit vizibil pe unele piețe.
„Sunt aici câțiva factori laolaltă care pun cererea de vehicule electrice în contracție. Pe de o parte este creșterea de prețuri, care ține de scumpirea materiilor prime. Din nou, nu e ceva specific. Este de asemenea creșterea prețului energiei electrice, care ridică probleme de asemenea. Costul transportului maritim este mai ridicat decât acum doi ani și tot așa, iar în top se află unele scăderi ale subvențiilor în câteva state, e o realitate.
Tendința este ușor în scădere pentru Spring, față de anul trecut, dar avem încă o listă de comenzi decentă, în jur de trei luni, pentru acest model și vom continua să luptăm. Am arătat deja că noi credem cu adevărat în potențialul lui Spring în Europa. Am vândut până acum 120.000 de Spring în Europa, vreau să spun din nou că ne luăm cota de piață corectă cu acest model.
Am investit în acest model foarte mult, am introdus noua identitate de brand și pe Spring, anul trecut, acum am lansat un nou motor, de 65 CP, care ajunge deja la dealeri pentru teste și știu clienți care abia așteaptă să-l testeze. Ne așteptăm să putem lua în continuare cota de piață corectă pe segmentul EV cu Spring, în următoarele câteva luni”.
Atât presiunea pieței, cât și scăderea acesteia, nu va face ca marca să scadă prețurile mașinilor.
„Nu ne-am propus să scădem prețurile, am încercat să fim la nivelul corect de prețuri cu vehiculele noastre oferind cel mai bun raport valoare/preț din piață. Asta am făcut de aproape 20 de ani și este ceea ce vrem să continuăm să facem. Dacă analizăm prețurile medii ale Dacia, care sunt undeva la 17.500 de euro, și ne uităm la prețurile medii de pe piața europeană, unde vehiculele de azi costă 35 – 38 de mii de euro, putem vedea diferența mare în poziționarea noastră”, a spus vicepreședintele mărcii.
Alte articole: Dacia Spring primește undă verde. Concluzia unui șofer după ce a parcurs 120.000 de kilometri cu mașina. „Practic, ai dormit în ea”