La finalul unui an în care tot mai multe automobile electrice au fost lansate pe piață, cele mai noi și totodată cele mai dure teste de consum realizate de cei de la GreenNCAP au plasat modelul electric Dacia Spring pe primul loc la toate criteriile, dar mai ales la cel mai important pentru clienți: cel al consumului de energie, scrie Profit.ro.
Dacia Spring a reușit să obțină valori de consum care coboară la 16,2 kWh/100 km, în testele la rece și la cald, cu niveluri mai ridicate pentru autostradă, respectiv 23 kWh/100 km, dar și la temperaturi scăzute, când a consumat 22,5 kWh/100 km. În acest fel, consumul mediu al acestui automobil a fost de 18,5 kWh/100 km, cu o autonomie medie calculată la 180 km, mult mai mică față de valoarea de 230 km anunțată de producător. În acest fel, consumul mediu al acestui automobil a fost de 18,5 kWh/100 km, cu o autonomie medie calculată la 180 km, mult mai mică față de valoarea de 230 km anunțată de producător.
În situația cea mai nefavorabilă, adică cea în cazul unui consum de 23 kW/100 km în cazul mersului pe o autostradă, Dacia Spring a beneficiat de o autonomie de 141 km.
În urma acestor rezultate, Dacia Spring a primit nota 9,8 la eficiență, cel mai mare din toate testele din 2022, ca și 10 la indexul de aer curat și la cel pentru emisii de gaze de seră. Scorul general al Dacia Spring este 9,9.
Principalul rival al modelului Dacia Spring, în testele de eficiență, a fost în 2022 Tesla Model 3, un automobil care costă de cinci ori mai mult și oferă nu doar tehnologii cu mult mai avansate, dar și mai mult confort. MOdelul Tesla oferă și o autonomie dublă, lucru posibil datorită bateriei cu o capacitate mult mai mare față de cea a lui Spring, dar și unui consum aproape la fel de mic precum cel al modelului românesc. În testele realizate de GreenNCAP, consumul la pornirea la rece și la cald ale Tesla Model 3 au adus un consum de 16,5 kWh și, respectiv, 15,9 kWh/100 km, acesta din urmă fiind și cel mai bun din 2022.
Pe autostradă, Tesla Model 3 s-a clasat înaintea modelului Spring, cu 21,1 kWh/100 km, în timp ce temperaturile scăzute au afectat serios consumul: 28,5 kWh/100 km, cu un impact semnificativ asupra autonomiei, care a coborât la 241 km, mult față de automia medie, de 390 km, bazată pe consumul mediu, de 17,9 kWh.
Scorul general obținut de Tesla Model 3 a fost de 9,6, din cauza consumului maxim, iar scorul pentru gaze de seră este 9,8, din cauza emisiilor din procesul de producție.
Celelalte automobile testate în acest an au obținut scoruri de eficiență mai scăzute față de Dacia Spring și Tesla Model 3. Pe locul al treilea s-a situat modelul chinezesc NIO ET7, acesta fiind urmat de Renault Megance E-Tech, Cupra Born și Hyundai Ioniq 5, acesta din urmă fiind modelul cu cel mai mare consum din acest an.
Citește și: Bonus de 2.400 de euro pentru o categorie de angajați din Italia