Șeful Renault Group, Luca de Meo, a anunțat că Dacia va lansa, peste 2 ani, un nou automobil electric produs în Europa. Astfel, Renault Group a luat decizia de a produce o nouă generație a automobilului Spring, după cum reiese din declarațiile CEO-ului Luca de Meo, utilizând noile proceduri preluate de la partenerii chinezi. Mai exact, este vorba despre procesul Leap 100, care permite dezvoltarea unui vehicul în mai puțin de doi ani (100 de săptămâni), mai puțin de jumătate față de procesele anterioare, notează Car Magazine.
Modelul urmează să fie produs pe aceeași platformă care este deja în curs de dezvoltare. Prețul pentru Renault Twingo va fi „sub 18.000 de euro”.
Șeful Renault a oferit noi detalii despre viitorul Twingo electric, un model dezvoltat cu ajutorul echipei trimisă în China, numită ACDC, care va reuși „să democratizeze vehiculele electrice în Europa”. Acesta a subliniat că performanța de a dezvolta mașina în mai puțin de 2 ani a fost posibilă prin reducerea numărului de componente, prin utilizarea furnizorilor din China, prin folosirea bateriilor LFP, mai ieftine.
„Ne-am asociat cu cei mai buni, am învățat de la ei și am creat în Shanghai Ampere China Development Center (ACDC) pentru a pune Renault în cel mai vibrant ecosistem global”, a spus acesta, potrivit Autocar.
Astfel, Twingo va veni și cu performanțe de eficiență, pentru că va avea un consum de 10 kWh/100 km, o performanță mai bună chiar și decât cea a actualului Spring. Ulterior, șeful Renault a făcut și anunțul cu privire la Dacia.
„Știrea zilei, pregătim o nouă etapă în materie de accesibiltate, mergem înapoi în bucătăria Dacia, unde Ampere și cei de la ACDC un nou vehicul electric de segment A, construit în Europa, și îl vor dezvolta în 16 luni. Repet, 16 luni, față de 21 de luni Twingo, care era deja destul de rapid, este o adevărată performanță, provoc orice competitor din lume să facă asta, inclusiv pe chinezi, când vor veni în Europa.
Și va fi cu adevarat o Dacia, întotdeauna cea mai bună valoare pentru bani, pentru că ne-am propus să vindem mașina sub 18.000 de euro, bineînțeles să facem bani, în modul în care Dacia este obișnuită să facă”, a spus Luca de Meo.
Citește și: Industria auto din România, în colaps! Normele de poluare europene lovesc puternic Dacia și Ford