Dan Air aruncă vina pe Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (AIBG) și ROMATSA pentru piederea celor 2,6 milioane de euro, din cauza programului redus al aeroportului. Programul de 12 ore, de la ora 7.00 la 19.00, nu e dezabil, iar efectul va fi închiderea aeroportului, atrage atenția Dan Air.
„Acest program redus restricționează operatorii aerieni în a-și putea desfășura activitatea corespunzător și în a garanta pasagerilor că vor ajunge la destinația lor finală. Din cauza acestui program de lucru limitat, DAN AIR cât și alți operatori aerieni s-au văzut nevoiți ca să aterizeze la alte aeroporturi deoarece aeroportul Brașov se închide conform programului de lucru. Aceste situații generează un disconfort foarte mare pasagerilor și generează pierderi semnificative operatorilor aerieni”, a transmis Dan Air.
Proiectul de la Brașov a fost pornit greșit încă de la început, mai spune operatorul.
Reprezentanții companiei au afirmat că nu înțeleg cum e posibil ca un aeroport cu un trafic mediu de 20 de persoane pe lună poate să aibă program non-stop, în timp ce unu cu peste 10.000 de călători din prima lună are un program la jumătate.
Conform Dan Air, sezonul rece ar putea aduce și mai multe probleme la Brașov, unde vizibilitatea este redusă pe timp de iarnă din cauza specificului zonei. Astfel, deși există aparatură care ar permite aterizări și decolări în condiții mult mai dificile, acestea nu au fost omologate și programul va trebui redus și mai mult.
În acest fel, investiția de 140 de milioane de euro, cât a costat Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav, riscă să fie pierdută din cauza lipsei de reacție a autorităților.