Deși pare puțin probabil la prima vedere, chiar și cei mai buni dintre profesioniști, afaceriști de renume pot fi afectați de sindromul impostorului. Această problemă îi face să aibă mai puțină încredere în capacitățile proprii și, uneori, le poate afecta chiar parcursul profesional. Așa arată și ultimii ani din cariera antreprenorului Daniel Dines, cunoscut drept CEO-ul UiPath.
Daniel Dines povestește, în cadrul unui material video făcut public de curând, că a realizat o analiză a ultimelor sale decizii, iar singurul său regret este că nu a putut pune niciodată un preț corect pentru software-ul pe care l-a dezvoltat.
„Întotdeauna am avut sindromul impostorului. Și cred că nu am reușit să pun prețul corect pentru software-ul nostru. Mereu sunt cu gândul la asta. Prețul în software este foarte dificil de stabilit deoarece prețul ar trebui să se bazeze pe o valoare pe care o deblocați pentru clienți.
Dar este foarte greu să percepi valoarea corectă. Ar trebui să crești întotdeauna prețul până când apare o rezistență. Și, apoi, poți oricând să te întorci de unde ai plecat.
Primul nostru robot…Este un motor de execuție. Am început cu 200 USD, 400 USD, 800 USD,
2.000 USD, 4.000 USD, 8.000 USD și chiar 10.000 USD. Și oamenii plătesc. Nu este același software, în esență. Dar totuși, nu am înțeles clar prețul”, povestește Daniel Dines.
Daniel Dines, co-fondator şi co-CEO UiPath, cea mai mare firma de software fondată în România, cu vânzări de peste 1 miliard de dolari, a transmis și la conferinţa anuală de inteligenţă artificială şi automatizare a companiei desfăşurată la Las Vegas, că speră să fie o sursă de inspiraţie pentru tinerii IT-şti români. Acesta a luptat din greu în ultimii ani pentru a menține afacerile sale, însă povestește că întotdeauna a preferat simplitatea.
„Sper să fiu o sursă de inspiraţie pentru toţi tinerii IT-şti din România. Astăzi, UiPath este tot o rachetă, dar nu mai tremură ca la plecare, în 2016-2017, acum este stabilă”, a spus Daniel Dines.
Compania a crescut în 10 ani de la afaceri de circa 1 milion de dolari în 2012-2013 la 1,1 miliarde de dolari anul trecut, deci de 1000 de ori în 10 ani şi se aşteaptă anul acesta la vânzări de 1,2 miliarde dolari. UiPath a crescut pe valul RPA – robotic process automation, adică eficientizarea activităţilor din companii prin roboţi software, dar la Forward VI mottoul a fost „IA at work” – inteligenţa artificială la lucru.
Daniel Dines a povestit de curând, cu multă emoţie începuturile companiei.
„Împlinim chiar în aceste zile 10 ani de când am convins primul client cu soluţia noastră de RPA, Studio. Eram o firmă foarte mică de IT, cu 10 oameni. Pusesem pe piaţă această soluţie în martie 2013 şi de fapt ne gândeam că este ultima încercare de a creşte. Dacă nu ne ieşea, ne-am fi găsit nişte joburi frumoase şi gata. Însă în octombrie 2013 am primit un telefon din India şi am fost întrebaţi cum ne comparăm cu un mare furnizor de RPA, dar de care noi nu auzisem, Blue Prism. Am decis să trimit o echipă în India să vadă ce putem livra clientului şi de aici a început totul”, a povestit Dines pe scenă.