DANLIN XXL, compania care contestă licitațiile pe care le-a câștigat UMB pe Autostrada Moldovei (A 7) și Autostrada Unirii (A8) este cel mai mai mare constructor din județul Neamț, specializat în lucrări de infrastructură rutieră, are peste 300 de angajați, o cifră de afaceri de 330 de milioane lei anul trecut (creștere 50 % potrivit termene.ro), dar potrivit portofoliului prezentat pe site nu a lucrat la niciun proiect pentru infrastructura mare (autostradă sau drum expres), a menționat economedia.ro.
Citește și: Umbrărescu a câștigat contractul pentru Autostrada A8. Afaceristul român a învins 4 companii străine
La licitația pentru proiectarea și execuția lotului 3 (Leghin-Târgu Neamț) al Autostrăzii Unirii – A 8, Compania controlată de omul de afaceri Dan Amurăriței s-a clasat pe locul 2 cu 90 de puncte, după UMB (punctaj 100 ) și peste constructori foarte mari ca Tekfen sau Mapa (ambii din Turcia). Pe lângă baza de lucru, la mică distanță de traseul lotului Leghin-Târgu Neamț (29 km.) punctajul superior arată că firma ar fi respectat condițiile din caietul de sarcini privind utilajele, capacitatea tehnică și alte resurse.
Pe de altă parte, Danlin este asociat cu firma InterTranscom din județul Bacău, producător de plase sudate, deci asociat pentru materiale de construcții, nu pentru componenta efectivă lucrări la infrastructură rutieră.
„Constructorul Danlin menționează în portofoliu contracte CNAIR cu Direcția Regională de Drumuri Iași (lucrări de asfaltare în județul Neamț) ,,Compania noastra isi desfasoara activitatea in proximitatea municipiului Roman, avand posibilitatea de a mobiliza eficient resurse in judete ca Suceava, Botosani, Iasi, Bacau, Vaslui sau Harghita, si implicit, Neamt, pentru lucrarile sale. La punctele de lucru din judetul Neamt dispunem de statii de betoane, sortare si concasare agregate, mixturi asfaltice si emulsii, laborator autorizat ISC gr. II, precum si de un parc auto modern si adecvat atat activitatilor de transport rutier cat si pentru activitati de executie a lucrarilor de constructii”, prezentare Danlin.
„Din 2013 am infiintat departamentul tehnic pentru infrastructuri rutiere, reusind finalizarea si darea in folosinta a zeci de drumuri publice si private, fiecare din contractele semnate de noi fiind duse la bun sfarsit fara exceptie. In toate activitatile noastre, intrebuintam utilaje si echipamente moderne, pentru a utiliza resursele de timp eficient, si pentru a mentine prioritar un standard de calitate inalt in derularea lucrarilor. Colaboram indeaproape cu furnizorii de top din Romania de echipamente grele pentru constructia infrastructurilor rutiere.” , prezentare Danlin.
Danlin XLL nu menționează, însă că a făcut parte din Asocierea (Aqua Parc, Mavgo Holding, Danlin XXL și Stef Edil SRL.) care a lucrat pe DN 15 Bicaz-Poiana Largului, contract de peste 50 de milioane de Euro despre care Corpul de Control al Ministerului Transporturilor a arătat în 2020 ,,deficiențe grave“. Despre unele dintre aceste firme, presa locală a scris că ar fi fost ,,agreate” de fostul baron PSD, Ionel Arsene. Firma a făcut parte și din Asocierea care a contractat cu CJ Neamț lucrări de reparații/modernizare pe drumurile și pe podul prăbușit la Luțca (,,reabilitarea” garantată de Arsene a fost realizată de Darcons, firma deținută de tatăl fostului deputat PSD, Alexandru Rotaru, deputat în Comisia de Transporturi).
Danlin XXL a depus ofertă și la contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei, secțiunea Ploiești-Buzău (contract în reevaluare). În Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP) constructorul este încadrat la categoria ,,medii” (mici, medii, mari), iar ca reprezentant este indicat Dan Amurăriței. Din imaginile de pe site, pot observa utilaje noi colantate cu numele firmei, a mai scris sursa citată.