, Marcel Boloș, a explicat că noul Cod de Procedură Fiscală va intra în vigoare de la data de 1 octombrie. Până atunci vor avea loc discuții cu mediul de afaceri, dar și în interiorul Guvernului, iar la 1 octombrie noul Cod de Procedură Fiscală va fi adoptat.
„Intenționăm ca, după ce am discutat cu mediul de afaceri și Coaliția de guvernare, pe baza discuțiilor cu mediul de afaceri a agreat acest mecanism, cu 1 octombrie să intre în vigoare. De ce? Pentru că avem creanțe care sunt neîncasate la buget în valoare de 175 de miliarde de lei ale persoanelor fizice și juridice la un loc”, a declarat Marcel Boloș, la Digi 24.
Ai putea citi: Ministrul Finanțelor, anunț sumbru despre majorarea pensiilor. „Trebuie să fim atenți!’
Principala modificare în noul Cod de Procedură Fiscală: Apare CNP-ul fiscal
Ministrul de Finanțe, Marcel Boloș, a explicat că CNP-ul Fiscal este o măsură prin care se va crea un identificator unic fiscal pentru toți cetățenii români. Acesta va fi utilizat în declarațiile fiscale și în facturi, ca alternativă la CNP-ul contribuabilului persoană fizică. Astfel, persoanele fizice care transmit documente fiscale la ANAF vor putea folosi acest cod unic de identificare fiscală în locul CNP-ului. De asemenea, în baza acestui CNP Fiscal, la finalul anului, ANAF va da înapoi cetățeanului taxele plătite în plus, bani care vor putea fi virați în contul personal sau vor putea fi utilizați pentru a achita alte impozite.
”Nu cred că l-am supărat pe domnul Ciolacu, ci am arătat întotdeauna buna mea credință și am respectat ceea ce premierul a dispus: o consultare cu mediul de afaceri și apoi să punem în dezbatere publică proiectul de OUG pe 29 iulie, cu reprezentanții Concordia, ai CECAR, ai investitorilor străini și alți participanți.
În data de 29 iulie, împreună cu toate sindicatele și patronatele, am dezbătut problema acestui CNP Fiscal. Culmea, mediul de afaceri a fost de acord să eliminăm competitorii neloiali care nu-și plătesc taxele. Un om de afaceri care nu-și plătește taxele devine un competitor neloial pentru cei care o fac.
Nu mai poți vinde o proprietate, dacă ai datorii la stat
Până la finalul oricărei tranzacții imobiliare, vânzătorul va fi obligat să își plătească orice datorie are către stat. Aceeași regulă se va aplica și în cazul donării unei case.
Tranzacțiile imobiliare se pot face dacă până în momentul finalizării acestora, proprietarii au plătit toate datoriile la stat. La fel, Fiscul va primi o copie a actului de proprietate pentru a putea pune sechestru asupra acesteia dacă există datorii. În cazul donației, acest lucru este posibil doar dacă cel care donează proprietatea nu are datorii la stat.
Vă dau un exemplu: o spălătorie auto, pentru că știe toată lumea că acest tip de afaceri sunt în zona cu risc fiscal ridicat. În momentul care de acolo nu ai plecat cu bonul fiscal, poți să-ți dai CNP-ul fiscal. Pentru a nu trebui ca oamenii să-și dea CNP-ul pentru orice serviciu achiziționează se poate utiliza, opțional, CNP-ul Fiscal”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Citește și: Plățile cash, restricționate pentru o categorie de români. Marcel Boloș: „Este un lucru de normalitate”