Marile companii au fost de acord cu reducerea prețului laptelui, așadar s-au înscris să participe la acordul voluntar, a anunțat stiripesurse.ro.
Conform Consiliului Concurenței, în perioada următoare companiile implicate vor negocia cu fiecare procesator cu care colaborează, prețul laptelui stabilit pentru vânzare.
„Toate marile reţele comerciale au acceptat să participe la acordul voluntar pentru reducerea preţului laptelui, ca urmare a discuţiilor iniţiate de Consiliul Concurenţei, iar în perioada următoare vor negocia cu fiecare procesator cu care colaborează”, anunţă autoritatea de concurenţă.
Acordul voluntar pentru reducerea prețului laptelui proaspăt de consum, se află acum între retaileri și procesatori pentru o perioadă de 6 luni, începând de azi, 1 mai, așa cum au stabilit premierul Nicolae Ciucă, reprezentanţi ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi ai Asociaţiei Companiilor de Distribuţie de Bunuri din România.
„Pe parcursul lunii mai vom vedea reduceri substanţiale, la raft, ale preţurilor laptelui proaspăt, având în vedere că retailerii ne-au confirmat participarea la acordul voluntar. Posibil să dureze câteva zile până când această măsură se va aplica în toate magazinele, ţinând cont că trebuie renegociate contractele cu fiecare producător şi epuizate stocurile existente”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Reducerea despre care se vorbește va fi de cel puțin 20% pentru prețul alimentului de la raft care va fi de proveniență românească. În prezent, 1 litru de lapte costă 7 lei, fără promoții și se va împărți între retaieleri (minimum 10%), iar procesatori la fel.
„Ne aşteptăm că în cele şase luni, cât este valabil acordul, să crească consumul. În plus, prognozele economice indică faptul că inflaţia se va reduce, iar astfel nu vom mai înregistra creşteri atât de mari ale preţurilor alimentelor”, a mai adăugat preşedintele Consiliului Concurenţei.
În cadrul acestui acord s-a implicat și autoritatea de concurență, pentru a îndruma toate companiile interesate să participe, dar șă nu fie încălcate regulile. Așadar, acordul trebuie desfășurat în parametrii stabiliți: negocierile să fie bilaterale între fiecare furnizor şi fiecare retailer, aceştia având posibilitatea de a aplica discount-uri de cel puţin 10%.
Consiliul Concurenţei va monitoriza această iniţiativă împreună cu instituţiile responsabile, precum Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), urmând să utilizeze Monitorului Preţurilor la Alimente, platforma online care afişează preţurile produselor alimentare.
În funcţie de rezultatele monitorizării, Consiliul Concurenţei va discuta cu reprezentanţii Guvernului, pentru a vedea ce măsuri se impun.
Alte articole: Prețul laptelui ajunge la un prag istoric! Specialiștii avertizează că piața va fi volatilă până în vara anului 2023