Falimentul Euroins a fost marcat de o serie de deficiențe operaționale și de gestionare a fondurilor, conform raportului finalizat de CITR Filiala București SPRL, lichidatorul judiciar al asiguratorului. În analiza sa, firma care a gestionat insolvența a identificat multiple cauze care au contribuit la declinul financiar al companiei care a afectat mii de români, arată News.ro.
Printre acestea se numără neîndeplinirea indicatorilor de solvabilitate, întârzieri în plata daunelor, neglijarea recuperării creanțelor, pierderi cauzate de plasamentele financiare, rezultând într-o serie de pierderi constante în activitatea de asigurare. Mai mult, rezervele de daune ale Euroins s-au dovedit a fi sub nivelul adecvat pentru a acoperi potențialele daune ale asiguraților. Aceste deficiențe au subminat stabilitatea financiară a firmei și au contribuit la colapsul său.
„CITR Filiala Bucureşti SPRL, lichidatorul judiciar al Euroins, a finalizat raportul privind cauzele falimentului Euroins şi a identificat o serie de elemente de natură operaţională şi de gestionare a fondurilor care au dus la faliment”,anunţă casa de insolvenţă.
În urma analizei indicatorilor, CITR a descoperit că cea mai mare parte a portofoliului asiguratorului era ocupată de asigurările RCA (Responsabilitate Civilă Auto), care reprezentau peste 95% din total în anul 2022.
În plus, garanțiile de asigurare aveau o pondere de peste 1%, iar asigurările pentru mijloacele de transport terestru reprezentau 0,97% din totalul portofoliului în același an. Concentrarea pe linia de business a asigurărilor RCA a condus la pierderi din cauza creșterii daunalității, în contrast cu alte companii de asigurări care înregistrau o medie a asigurărilor RCA de 54% în anul 2022.
După cum arată acest raport, falimentul Euroins a avut la bază următorii factori: