Metrorex a avertizat încă de luna trecută că trenurile din subteran vor cirula mai rar. Potrivit oficialilor companiei de transport public, furnizorul de servicii e mentenanță se confruntă cu probleme de aprovizionare a unor piese necesare efecturării lucrărilor de revizie și reparație.
„În acest moment, prestatorul serviciilor de mentenanță se confruntă cu probleme de aprovizionare a unor piese/subansambluri necesare efectuării lucrărilor de revizie și reparație. Problemele existente sunt remediate punctual, Alstom Transport S.A. depunând toate eforturile, astfel încât sa își poată îndeplini toate obligațiile contractuale”, a declarat Mariana Miclăuș, directorul general al Metrorex, pentru Economica.net.
Pe 19 mai 2023, Metrorex a transmis călătorilor că programul de circulație a trenurilor, pe toate magistralele, va suferi modificări din cauza neasigurării numărului suficient de tranuri din partea companiei de mentenanță, Alstom Transport S.A.
„În prezent, luând în considerare disponibilitatea redusă a trenurilor de metrou pentru circulație, există un minus de trei trenuri (54 trenuri în circulație) față de numărul de trenuri necesar graficelor de circulație aplicate (57 de trenuri)”, a transmis Metrorex, potrivit sursei citate.
Legat de sancțiunile despre care Metrorex a avertizat încă de luna trecută că le va aplica furnizorului Alstom, conducerea Metrorex ne-a transmis că „sunt aplicate prevederile contractuale, penalitățile rezultate fiind aplicate în consecință”.
La finalul anului 2021, Metrorex și Alstom Transport au semnat contractul ce a avut ca obiect prestarea serviciilor de mentenanță pentru ramele electrice de metrou și vehiculele feroviare specifice infrastructurii trenului din subteran. Contractul are o valoare de 2,4 miliarde de lei, valabil pentru o perioadă de 15 ani.
Reprezentanții Metrorex au asigurat că sunt cu toate plățile la zi.