Deși supermarketurile și restul marilor retaileri susțin că au depus și continuă să facă eforturi pentru a facilita accesul micilor producători români pe rafturile magazinelor, realitatea este că majoritatea acestora nu au posibilitatea de a-și promova produsele în așa fel încât să atragă atenția clienților, arată Wall Street.ro.
Din această cauză, mulți dintre acești producători români optează să-și comercializeze produsele pe piețele mici din orașe sau la marginea acestora sau chiar să le vândă direct de la ferma proprie, acestea fiind principalele opțiuni la care pot apela pentru a-și valorifica marfa și a-și recupera investițiile făcute de-a lungul unui sau mai mulți ani.
Printre acești producători români care se află în această situație se numără și Gabriela Cerveanu, fermieră din județul Giurgiu. Ea observă că în general toată lumea se plânge: cei care cumpără se plâng că nu au bani, în timp ce cei care vând spun că nu pot să își vândă marfa la prețuri atât de mici. În plus, ea atrage atenția că inflația este extrem de ridicată, ceea ce diminuează puterea de cumpărare a consumatorilor.
Te-ar putea interesa și: Fermierii, gata să blocheze iar țara. Acuză că amânarea ratelor la creditele lor are loc doar pe hârtie
După cum explică Gabriela, ea la fel ca mulți alți mici producători români, momentan vinde doar răsaduri, pe care anul trecut le-a comercializat la 1 leu, în timp ce acum a majorat prețul la 1 leu și 50 de bani. În comparație, alți producători le vând și cu 2 lei în cazul soiurilor hibride. Femeia crede că va fi nevoită să mențină acest preț mai mare, chiar dacă în prezent trebuie să își convingă clienții să accepte aceste costuri mai ridicate.
„Li se pare că m-am aruncat prea sus. Păi nu vezi, bre, inflația, că ea s-a aruncat, nu eu? Sunt destul de șocați, toată lumea vrea un leu, care e prețul de acum 10 ani”, explică Gabriela Cerveanu situația în care se află mulți mici producători români.
În contrast, fermiera afirmă cu încredere că anul acesta va fi o producție bogată de fructe și legume, cu condiția să nu apară vreo grindină sau altă calamitate naturală.
„Căpșunile o să le vindem la Pucheni (Târgul Pucheni din Rahova, n.r.), nu stau la tarabă, noi ăștia care muncim nu putem să stăm la tarabă. Cine mai muncește dacă eu stau acolo? Cât despre legume, am și ceva clienți care vin acasă, dar o să le ducem la piața din comuna Băneasa”, mai explică aceasta.