De luni bune clienții Hidroelectrica au început să primescă facturile restante la energie electrică. Au fost și cazuri în care consumatorii au primit și câte patru facturi în interval de doar câteva zile. Se întâmplă acest lucru după ce în lunile de iarnă clienții furnizorului de energie cu capital majoritar de stat nu au primit deloc facturi. Acum, mulți dintre clienți care s-au trezit cu mai multe facturi emise într-o lună sunt nevoiți să ceară reeșalonarea plăților.
În cazul în care nu cer reeșalonarea, clienții Hidroelectrica vor trebui să suporte penalități, dacă nu plătesc facturile la timp.
”Sistemul de plată contractual facil pentru clienți este de 45 de zile, pentru perioada în care nu sunt percepute penalizări.
Pe site-ul Hidroelectrica există un document de cerere de eșalonare la plată, pe care fiecare client, din diverse motive, poate să-l aplice. Este un model de cerere de eșalonare, este o transparență maximă de care poate să beneficieze orice client casnic și non-casnic”, a explicat secretarul de stat din ministerul Energiei, Casian Nițulescu, la Euronews.
Pentru clienții Electrica Furnizare S.A. întârzierea facturilor a fost pusă tot pe seama modificărilor din piața de energie electrică.
”Modificările succesive ale cadrului de reglementare din piața de energie electrică au generat schimbări complexe în procesul de facturare, fiind necesar un anumit interval de timp pentru adaptarea sistemului informatic la noile prevederi legale în vigoare.
Din acest motiv, emiterea facturilor a înregistrat întârzieri, atât pentru facturile în format fizic, cât și pentru cele electronice”, a transmis compania către clienți.