De ce se pune muzică în supermarketuri. Muzica poate influența comportamentul consumatorilor, dar și timpul pe care aceștia îl petrec la magazin. Dacă muzica este plăcută, atunci clienții vor rămâne mai mult timp în magazin. În acest fel, pot analiza mai multe produse și pot achiziționa mai multe
Conf. univ. dr. Simona Trifu, specialist în psihologie și psihiatrie, a explicat cum este afectat subconștientul de muzica din supermarket, precum și de reclamele de la televizor.
Citește și: Cele mai des falsificate alimente din supermarketuri. La ce să ai grijă când alegi un aliment de pe raft
“Motivul superficial ar fi acela că ne dorim o lume în care oamenii să fie fericiți. Oamenii sunt din ce în ce mai obosiți, muncesc din ce în ce mai mult. Atunci, societatea sub pretextul că iese în atenția omului obosit dorește să îi pună muzică. Asta se întâmplă și în taxi.
Totul sub pretextul ca să îți fie ție bine, să ai o stare psihică mai bună pentru că muncești mult. De fapt, este un soi de exaltare care are loc la nivel pulsional. Muzica și reclamele nu se adresează nivelului conștient decât în această parabolă.
De fapt, se adresează nivelului subconștient, unde omul simte o exaltare de moment și își face mai multe cumpărături. Mecanismul ține o oră, două, în măsura în care cel în cauză chiar a rezonat cu mesajele transmise.
Nu toată lumea rezonează. Sunt oameni sugestibili și sunt mulți. Peste 50% din oameni sunt receptivi la astfel de situații, dar sunt și oameni total non-sugestibili, adică sunt deranjați”, a explicat conf. univ. dr. Simona Trifu, psihiatru la Spitalul Obregia București, pentru DCMedical.