Cu inflația galopantă și criza facturilor, românii se gândesc acum de două ori înainte să cumpere ceva. De aceea, magazinele afișează nu numai prețuri tăiate cu până la 80%, ci și mai multe variante de plată, prin care produsul poate fi achiziționat pe loc dar achitat peste o lună.
„Black Friday este acea perioadă din an în care în care produsele în general scumpe sau foarte scumpe devin mai accesibile pentru mulți. Oamenii au înțeles că vine o perioadă mai complicată. O parte dintre aceștia se duc către produse cu un preț mai scăzut, coboară cu un nivel mai jos, există însă și o creștere substanțială în zona premium,” a spus Robert Berza, director general magazin online, pentru stirile Protv.
„Cumpărătorii sunt mult mai atenți cu resursele financiare, așa că este de așteptat ca produsele de primă necesitate să primeze față de cele mai puțin esențiale, de aceea e important ca prețurile afișate să fie mai atractive, iar reducerile să fie mai mari,” a spus Arthur Rădulescu, fondator platformă e-commerce pentru sursa citată.
De Black Friday, românii ar urma să facă tranzacții online cu 15% mai multe față de 2021. Iar ca valoare, ar putea trece de 104 milioane de euro, adică puțin peste nivelul de anul trecut, estimează unul dintre marii procesatori de plăți online.
În ceea ce privește procesarea plăților, comercianții se așteaptă ca, față de o zi obișnuită, plățile să se dubleze. Anul trecut, de exemplu, plata medie pentru achiziția în rate a trecut de 1.000 de lei.
Pentru un magazin online, care a demarat deja campania de reduceri de Black Friday, 25% din vânzări sunt făcute acum în rate.
„O noutate anul acesta este o facilitate nouă prin care cumperi acum și plătești fără dobândă, cu un card normal, nu de credit, în patru rate, trei rate și poate chiar după 30 de zile,” a spus Mihai Pătrașcu, director general magazin online
Dacă vor reuși să-i convingă pe români să dea mai mulţi bani ca în 2021, comercianții ar putea ajunge anul acesta la vânzări de Black Friday de aproximativ 400 de milioane de euro.